Inlägg från: Jagoda |Visa alla inlägg
  • Jagoda

Pojke eller flicka? 2 ultraljudsbilder

hej alla!

Om ca 4 veckor är det BF och nu börjar man bli riktigt nyfiken på könet:)

Har försökt med att ladda upp ultraljudsbilder på olika forum men inte fått så mycket respons och gissningar, 
    hoppas på bättre lycka med eget inlägg

Hade varit så kul att höra vad ni tror! Har försökt läsa mig till om "skallteorin" och "könsnub teorin" men har
    inte blivit klokare på hur man läser av detta från ultraljudsbilderna.

Så ös på med vad ni tror, känsla när ni ser bilderna, enligt skallteorin eller könsnubteorin. 

Så snälla, ööös på med vad ni tror:)

Pojke eller flicka?? :)

Första bilden är från v 12+1 andra är från RUL

• Svar på tråden Pojke eller flicka? 2 ultraljudsbilder
  • Jagoda

Ja men de finns de som gissar på skallteorin osv via ultraljud i profil.

Vet dock inte hur mycket "vetenskap" de ligger bakom det, eller om det bara är en myt:)

• Jagoda

Hur är det med "nubben"? Vad kollar man efter? Kollar du på ultraljudet från v 12 då?:)

• Jagoda

lördagsgodis

Kan du ge dig på ett försök att förklara hur man ser efter "nubben" och vad det är?:) Förstår inte alls de där:)

• Jagoda

Tack för länkarna. Skall kolla in dom och använda mig av "google translate", tycker alltid det är svårt att hänga med på engelska när det är lite "svårare" saker:)

Vart på mitt ultraljud tror du att det är något annat och inte nubben?:)

• Jagoda

Ok!

Tack ändå för länkarna:)

Någon annan som vill gissa?:)

• Jagoda

Vad är det skallteorin säger? Och hur är bilden dålig för att avgöra skallteorin?:)

• Jagoda

Är det att huvudet är lite runt som du tror kille?:)

Men tycker det är svårt att exakt se hela kroppsformen då bebisen känns så "ihoprullad" på ultraljudsbilden! Ser inte ens någon hals eller så:)

• Jagoda

Ja jag är ganska osäker vad jag tycker med ultraljudet från v 12, men tycker på rul ultraljudet att den ser pojkig ut. Sen har man självklart blivit påverkad av att många på nätet pratar om huvudform, så nu kan jag inte se något annat än pojke för att huvudet är så "runt", plus att många gissar pojke.

Hur var det att få en flicka när du var "inställd" på pojke? Blev du chockad? Trodde alla runt omkring dig pojke oxå?

När man googlar på det med huvudform osv så hamnar man enbart få forum på familjeliv, vart har alla fått de ifrån? Hittar ingen "information" om det någon annanstans! :)

• Jagoda

Ja det känns som att många får en av varje oxå, även därför ja tror kille! (Har en dotter sedan tidigare)

Svar på tråden Pojke eller flicka? 2 ultraljudsbilder