• Jagoda

Pojke eller flicka? 2 ultraljudsbilder

hej alla!

Om ca 4 veckor är det BF och nu börjar man bli riktigt nyfiken på könet:)

Har försökt med att ladda upp ultraljudsbilder på olika forum men inte fått så mycket respons och gissningar, 
    hoppas på bättre lycka med eget inlägg

Hade varit så kul att höra vad ni tror! Har försökt läsa mig till om "skallteorin" och "könsnub teorin" men har
    inte blivit klokare på hur man läser av detta från ultraljudsbilderna.

Så ös på med vad ni tror, känsla när ni ser bilderna, enligt skallteorin eller könsnubteorin. 

Så snälla, ööös på med vad ni tror:)

Pojke eller flicka?? :)

Första bilden är från v 12+1 andra är från RUL

• Svar på tråden Pojke eller flicka? 2 ultraljudsbilder
  • krompa

Båda bilderna är ju i profil. Det går inte att se om det är en tjej eller kille på dessa bilder.

• Jagoda

Ja men de finns de som gissar på skallteorin osv via ultraljud i profil.

Vet dock inte hur mycket "vetenskap" de ligger bakom det, eller om det bara är en myt:)

• 4 prinsar

flicka tror jag med tanke på "nubbens" riktning

Liam020702Elliot050329Mio080703
  • Jagoda

Hur är det med "nubben"? Vad kollar man efter? Kollar du på ultraljudet från v 12 då?:)

• malmo

Jag ser tyvärr ungen nubb, jag tror att det som ser ut som nubb är något annat. :(

Det gäller att hålla tungan i rätt mun
  • lördagsgodis

Jag tycker nubben syns och eftersom bebisen är i v.13 då så gissar jag tjej för jag tycker den är under 30%vinkel uppåt men den kan ju resa sig lite senare... Kan inget om skallteorin så hoppar det.

• Jagoda

lördagsgodis

Kan du ge dig på ett försök att förklara hur man ser efter "nubben" och vad det är?:) Förstår inte alls de där:)

• malmo
    lördagsgodis skrev 2013-09-02 10:58:50 följande:
    Jag tycker nubben syns och eftersom bebisen är i v.13 då så gissar jag tjej för jag tycker den är under 30%vinkel uppåt men den kan ju resa sig lite senare... Kan inget om skallteorin så hoppar det.

Men är det verkligen nubben? Nubben på min flicka var mycket tydligare. Dessutom ser jag två saker som skulle kunna vara nubb på den här bilden.
    Det gäller att hålla tungan i rätt mun
  • ajnas

Vad fan är "nubben"? Har tre barn och har aldrig hört talas om någon nubbe förutom på midsommar!

Svar på tråden Pojke eller flicka? 2 ultraljudsbilder