Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?

Natulcien skrev 2013-09-01 14:31:28 följande:
    Precis. Men de kan aldrig ta ut den...
    Du menar alltså att de inte tar ut en de klämdagar de säger till oss att inte dyka upp. Det är ju bedrägeri. De säger de ska ta ut den men sen gör det inte det.
  • gbgumman
    Natulcien skrev 2013-09-01 14:33:07 följande:
    Jo, de har 10 timmar förtroendearbetstid i veckan, så du kan ju plussa på 2 tim. per dag...

Snarare är det nog så att fler borde prova lärarnas verklighet... Obestämd
    Jag har inga förtroende timmar alls. Är i yttre tjänst hela tiden.
  • gbgumman

MadHatter

Ingen lust antar jag. De gånget jag har hämtar barnen tidig möter jag bara lärarföräldrar. Jag skulle gärna hämta tidigare och jobba hemma några timmar.

• gbgumman
    Natulcien skrev 2013-09-01 16:44:42 följande:
    "Ingen lust"..? Herregud, du borde gå 1000 mil i en lärares skor innan du gnäller. Omskola dig till lärare istället! Lärare behövs alltid.
    Varför skolar du inte om dig själv om du har ett så fruktansvärt jobb. Jag har 40timmar yttre tjänst och exakt lika svårt att komma ifrån som alla lärare har. Jag har länge utbildning än lärare och lägre lön. Jag gnäller inte över det. Men jag retar så upp mig på folk som tror att det endast tycker att de har det så illa och alla andra har det såååå bra. Flexibla arbetstider och hög lön. Verkligheten ser inte ut så.
  • gbgumman
    Natulcien skrev 2013-09-01 20:37:32 följande:
    Haha, jag jobbar inte ens som lärare... Men jag har god insikt i (och förståelse för) en lärares arbete.

Jag tror att du får ta och läsa tråden igen om du har uppfattat det som att lärare gnäller och tror att alla andra har det så bra. Tråden andas istället en missunnsamhet och misstänksamhet gentemot lärare, som tvingas gå i försvar.
    Va haha moget. Tack för att du inte jobbar som lärare med det tilltalssättet. Jag är dock utbildad förskollärare fast jag jobbar inte som det. Jag jobbar dagligen i skola och med lärare. Så jag har också god insyn. Jag tycker att det har gnällt rätt mycket både i tråden och andra trådar samt av goda vänner som är lärare.
  • gbgumman
    Natulcien skrev 2013-09-01 20:59:09 följande:
    Haha = skratt. Det var lite lustigt att du bara bestämde dig för att jag jobbar som lärare utan att ha en susning. Som om man måste vara lärare själv för att förstå deras arbetssituation. Alltså inget större fel på mitt "tilltalssätt".

Ja, det är ju fritt att uppfatta och tolka omvärlden som man vill. Du upplever att det gnälls i tråden, men att du själv inte gnäller. Jag upplever inget gnäll i tråden, men dina inlägg som gnälliga...
    Jag vet att haha betyder. Gillar inte att du skrev det i ett slags makt syfte. Jag tog för givet att du var lärare och du tog föregivet att jag inte vet något om lärare. Jag jobbar I en skola. Vi är båda vuxna och då skrivet men inte haha som en retsam 7 åring.
  • gbgumman
    Natulcien skrev 2013-09-01 20:33:44 följande:
    Hur gör ni om barnen blir sjuka då? Rasar hela er arbetsplats ihop då?
    Inte långt ifrån. Det är tufft när någon är borta. Just på min arbetsplats är vi två st.
  • gbgumman

Gamma

Eller hur.
    Jag förkovrar mig också oavlönat. Min man jobbar också ofta oavlönat för att inte tappa kunskap. Det är ett måste i nästan alla akademiska yrken. Inget bara lärare gör.

• gbgumman

Men det är ganska mycket man ska göra som god förälder. De senaste två veckorna har det varit:
    2 föräldramöten (vi har inga barnvakter)
    2 utvecklingssamtal
    2 besök hos talpedagog
    1 tandläkarbök
    1 ögonlökarbesök.
    Var på allt utom föräldramöten var på tider jag behövdes på jobbet. Jag bryr mig om mina barn men det är trist om knappt ska hinna jobba alls.

• gbgumman

Veckan innan var fritids dessutom stängt två dar. Tre veckor då man bara varit till besvär på jobbet.

• gbgumman

Snällt sagt om Ica-anställda.NOT! Hoppas du inte hoppar på folk ofta på det sättet.

• gbgumman
    Tuffen skrev 2013-09-02 22:35:52 följande:
    Talpedagog, tandläkarbesök och ögonläkarbesök kan man ta ut vab för. Föräldramötet var dessutom knappast på dagtid. 
    Ja har jag sagt något annat. Det är knappast min ekonomi jag tänker på. Utan jag faktiskt inte har en chans att göra mitt jobb. Jag har också en akademisk utbildning (5 år studier inkl en magisterexamen)och det är inte så att mina arbetsuppgifter blir gjorda för att en vikarie sätts in.
  • gbgumman
    Natulcien skrev 2013-09-02 22:38:49 följande:
    Okej...det var intressant. Så nu gnälls det dessutom över föräldramöten som faktiskt är på kvällstid, när de flesta kan...

Utmärkt att de ligger på kvällstid. Du tror visst att jag svarar dig det gör jag inte i detta fall. Utan tuffen. Det jag skev av inte att jag inte kan komma ifrån kvällstid. Det jag skrev var att det ät tufft att vara arbetande småbarnsförälder. Det vore kul om det i skolans värld ens fanns den lilla gnutta förståelse. Så fort man inte får ihop det är man en värdelös förälder. De ända det får vara synd om är lärare. De är tydligen de ända som ligga sömnlösa över sina arbetsuppgifter. Jag har just stigit upp efter en natt då jag i vanlig ordning vakna tre för att jag legat och tänkt på hur jag ska få ihop det på jobbet och över mina arbetsuppgifter. Nej jag tjänar inte mer än er. Troligen mindre.
  • gbgumman

Lämnar tråden för nu vet jag hur lärare tänker om föräldrar som har svårt att få ihop det. Jag förstår att lärare har det svårt att få ihop det. De enda de synd om är just lärare. Nöjda!

Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?