Inlägg från: Rainbow gg |Visa alla inlägg
  • Rainbow gg

Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?

På högstadiet brukade vi ha utvecklingssamtal under lektionstid. Klassen blev ju såklart inte lediga utan läraren satte alla på uppgifter som skulle göras, eller om man skulle läsa en bok eller nått. Sen gick man iväg med läraren och föräldern och sen tillbaka till lektionen.
    Kommer inte ihåg hur det var i lågstadiet riktigt mer än att det var vid middagstid de flesta samtalen var. Har nog aldrig haft ett efter skolan.. Vår klass var då 36st på en lärare så hade det endast varit på eftermiddagarna så hade hon väl aldrig hunnit ha samtal med alla :D 

• Rainbow gg
    kaffe skrev 2013-09-06 19:40:31 följande:
     Det var värst vad du bestämmer vad jag tycker!!

Jag har inte  påstått att ni lärare har en massa hål som ni borde kunna ta samtalen på, det är din tolkning och du som helt appropå igen och igen berättar om hur just ditt schema ser ut.

Däremot, ni lärare som skriver i tråden säger att ni har 35 timmar arbetplatsförlagd tid i veckan.  Mej veterligen har ingen elev i  grundskolan eller gymnasiet 35 timmar lektionstid i veckan. Om ni är 35 timmar i veckan i skolans lokaler borde det finnas tid antingen före eller efter skoldagens slut då eleverna inte har  lektioner? Eller?  Att ta utvecklingssamtal på håltimmar kan väl vem som helst räkna ut att det inte går att pussla ihop. 

Men för att reda ut det då. Hur många timmar i veckan är eleverna i skolan? Svara i timmar som i 60 minuter.

Va? skojar du. I gymnasiet gick vi 8-16.00 nästan varje dag (35-40h). Om eleverna bara gått 20h/vecka och lärarna ändå jobbar 35 ja då hade det ju funnits tid, eller?
  • Rainbow gg
    kaffe skrev 2013-09-06 19:55:36 följande:
    Det gjorde vi aldrig i gymnaiet. Jag gick som längst till 15.30 2 dagar i veckan. Resten slutade vi mellan 12 och 14.
    Härligt, fast kanske mycket läxor då? Vi hade längre lektioner och i princip inga läxor. Mycket fler studiedagar och sådant än mina vänner på andra gymnasium hade..
Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?