• Mizzii

Biverkningar första veckorna av viktminskning?

Jag kör med Shape up appen och sall hålla mig till 1330 kcal/dagen

Äter allt och har inte tagit bort något men äter inom den ramen.

Är det normalt att de första veckorna få biverkningar?
    Vilka isåfall?

Jag känner mig små yr men är iof förkyld också!

Love all of my kidz
  • Svar på tråden Biverkningar första veckorna av viktminskning?
  • Mizzii
    Flisan79 skrev 2013-08-31 08:36:46 följande:
    Ja yrsel och att man känner sig frusen är väl ganska vanligt.

Tack för att du tog dig tid att svara
    Jag är ny i detta med att räkna kcal.
    Proopa ju i mig massa mat,godis,chips osv förr så antar det blir lite som en "avgiftning" för min kropp nu att äta mindre?

Dock unnar jag mig godis varje dag med men givetvis är det inräknat i mina kcal

Ja just ja frusen har jag också känt mig lite

Hur läng brukar biverkingarn hålla i sig? Finns det fler biverkningar man kan få?        
    Love all of my kidz
  • Fridayyy

Jag vet inte om det är biverkningar av att du äter mindre kcal? Det är ju inte så lite du äter...då skulle ju de som fastar frysa ännu mer. Eller de som går på pulver med 500 kcal varje dag....

• Flisan79

Alla får inte dessa biverkningar. Jag har sällan känt av just frossa men vet att det är vanligt när fettet börjar lossna.
    Jag har mest känt mig trött/svag ibland och lättare fått blodtrycksfall.
    Lite deppig kan man bli också.

• Mizzii

Jag gjorde en hälsokontroll innan jag började så jag är fullt frisk men har iaf nu börjat känna mig lite trött, små yrsel, lättare frusen.

Men har också panikångest så även det kan ju spela ett spratt när man ställer om sig tex med att börja något nytt som nu med viktminskningen 

Love all of my kidz
  • nericia77

Jag har kört den appen, jag frös en hel del. Riktigt bra app

• Mizzii
    nericia77 skrev 2013-08-31 09:30:20 följande:
    Jag har kört den appen, jag frös en hel del. Riktigt bra app
    inga andra biverkningar
    Love all of my kidz
  • Fridayyy

Men TS om du nu är förkyld också är det väl stor chans att det är det som gör dig yr och frusen. Sen kan man ju känna av blodsockret i huvudet...

• Mizzii
    Fridayyy skrev 2013-08-31 13:42:51 följande:
    Men TS om du nu är förkyld också är det väl stor chans att det är det som gör dig yr och frusen. Sen kan man ju känna av blodsockret i huvudet...

hehe vad menar du med blodsockret i huvudet`?

Jo du har helt rätt kan säkert bero på det 
    Love all of my kidz
  • Fridayyy
    Mizzii skrev 2013-08-31 15:51:34 följande:

hehe vad menar du med blodsockret i huvudet`?

Jo du har helt rätt kan säkert bero på det 

Ibland känner jag att jag blir yr och andra gånger känner man sig darrig i kroppen...kanske var en konstig förklaring...Skrattande
  • Mizzii
    Fridayyy skrev 2013-08-31 19:43:55 följande:

Ibland känner jag att jag blir yr och andra gånger känner man sig darrig i kroppen...kanske var en konstig förklaring...Skrattande

Jaha haha okej då förstår jag
    Love all of my kidz
  • nericia77

Jag har börjat med appen igen å verkligen äter rätt, fryser inte eller mår nå dåligt. Där jag har haft svårt att få till är proteiner, men äter man bra av allt så funkar det jätte bra.

• nericia77

Lite yr kanske, men bara emellanåt, det gäller att inte missa nå måltid, för då blir jag lite konstig. Hur mycket ska du ner?

• Mizzii

Jag ska ha 1330 kcal per dag. Jag ser till att variera kosten så jag även får i mig proteiner som jag annars är dålig med

Love all of my kidz
Svar på tråden Biverkningar första veckorna av viktminskning?