Spartacus skrev 2013-08-28 23:28:52 följande:
Kör m ståbrädan du! Jag vet att jag kommer använda nån sån till min 3-åring och han kommer då väga ca 20. Har även en 5-åring, en smal en, på 25 kg, frågor på det? dottern är av strl 125 lång och son på 3, 5 strl 116. Eftersom jag alltid kommer få och ha stora barn har jag fått bräcka gränserna på diverse hjälpmedel och köper man god kvalité så klarar dom gränserna och ännu lite till!
Maxgränser är en säkerhetsåtgärd för att skydda både barn och företaget men en förälder lämnar ju inte vagnar mm obevakade...
Att barnet inte skulle behöva stå. Min 3-åring vilar ibland vid dagis eller hårda dagar så vagn med på längre bitar= nödvändigt! Har ett tredje på väg och det är nog omöjligt att lirka en trött 5-åring, bära 3-åring och en barnvagn.Framförallt onödigt när det finns ståbrädor
Tack för svar. Sitter med ett stort leende på läpparna nu. Min 3 åring är just nu både busig och trotsig så att försöka komma ifatt honom just nu hade aldrig gått om han skulle få otyg för sig ( är nyförlöst) eller om han skulle bli trött som du säger kan jag inte slänga honom över axeln och gå heller. Får helt enkelt testa med bräda och hoppas den funkar bra :)