Inlägg från: Neomba |Visa alla inlägg
  • Neomba

Ersättning för en kväll? Och när kan jag amma?

Hej! Har på senaste kännt att jag verkligen behöver få Komma ut och bara vara jag för en kväll ( vilket inte hänt på ett par år). Har en dotter på snart 3 0år och en 4 månaders som jag hel ammar. Men nu har jag iaf bestämt mig för att gå ut en kväll utan man och barn äta och dricka lite gott! Ladda batterierna lite för att må bättre vara en bättre mamma samt sambo! Så nu undrar jag om jag går ut en kväll äter och dricker ( kanske 1 fl vin o någon öl) slutar innan kl 00 går hem sover till nästa morgon, är det då ok att amma då ( kl 8.00) eller bör man pumpa och slänga? Kan man ge ersättnings flera mål i rad utan fara? Har gett någon enstaka gång tidigare och hon har inga problem med flaskan el bröstet efteråt!? Någon som gjort så? Om jag möjligtvis skulle ta en cigg eller två hur länge stannar de i mjölken? Om kag röker sista kl 00 sen sover till va kl 8 kan man amma utan fara för barnet då?? Vad tror ni kan jag unna mig med gott samvete eller borde jag låta bli? =)

• Svar på tråden Ersättning för en kväll? Och när kan jag amma?
  • Neomba

Hej och tack för era svar!! Och tack för länken den va bra! :) ska nog försöka låta bli Ciggen!! Känns konstigt att man ändå rekommenderar bröstmjölken med nikotin framför "ren" ersättning!? Borde väl inte bli några problem tt lämna lillan med pappan då kanske runt 18 amma innan och sen får han ge kanske ca 3 mål ersättning.. Tänker på magknip osv.. Men de kan man väl aldrig veta? Har ju gått bra innan utan problem :)

• Neomba

Jag har aldrig pumpat vet ej hur man gör? Med handen då? Har förvaras det sen och hur mycket behövs?

• Neomba

Vilken pump är bra? Har bara hört att det är jobbigt och svårt att pumpa om man ej har elektriska men det är väl jätte dyrt?! Några tips testar ju gärna! :)

• Neomba

Vill inte amma när jag kommer hem eller ha en tid att passa.. Ska inte dricka mig as kalas men vill bara känna att jag kan få ut en kväll Utan att behöva känna stress över att jag ska hem och amma. Dessutom hade det varit bonus att få sova en hel natt själv! :) stora tjejen får vara hos mormor så tänkte lån hennes säng :)

• Neomba

Haha nä kanske inte dricker så mycket men mer en två glas antar jagat det blir på 6 Tim. Eller så blir jag mött och trött och vill bara hem i sova! Hahaha!! Ska testa det där med pump! Hur mycket äter dom små tro?.. Tusen tack för era svar råd och tips! =)

Svar på tråden Ersättning för en kväll? Och när kan jag amma?