Bra/dålig sömn - ett lotteri?
Vi har då otur. Likt dig TS har vi testat allt. 9 månader är han nu våran son visserligen seperationsfas men mycket mycket värre. Jag har nog inte ens sovit en timme i sträck sedan han föddes.
Äktenskapet blir lidande. Våra familjer blir lidande för vi orkar inget. Jag gör allt för att underhålla. Förskola, lekplats, långa promenader, babysim, utflykter. Allt för Hans skull för jag vet hur mycket de ger honom. Min älskade son. Hur glad han blir.
Men jag orkar inte eegentligen. Jag vill bara lägga mig på trottoaren och dö.
Jag är så jävla trött rent ut sagt. Sov när han sover. Javisst! Men efter 9 månader av sömntortyr så kan jag nu inte sova. Jag är konstant stressad. Mitt hjärta går i 300 hela tiden. Pulsen slår som bara den. Jag kan inte koppla av längre. Aldrig. Jag försöker avlappning meditation. Vad som. Men nej.
Jaghar ger upp. Jag har accepterat att de är så här mmitt liv kommer vara.
Dåliga dagar är jag övertygad att jag kommer dö av detta. Sömnbristen kommer ta mitt liv. Helt seriöst så tror jag de i vissa lägen.
Vi vågar inte tänka på syskon. Jag har även tänkt sterilisera mig ifall ett svagt ögonblick kommer och vi bestämmer oss att skaffa en två. Jag kan inte leva så här en gång till. Vi kan inte. Vi vågar inte chansa. Å Gud vet när detta slutar. Eller slutar de aldrig.
Förlåt att jag kapade lite. Men iaf. Du har rätt! De är nog ett lotteri.