• Dr Mupp

Byta till framåtvänd bilbarnstol till 3-åring?

Självklart bakåt. Han kan växa ca 20 cm till innan han vuxit ur den största bakåtvända stolen. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    milkapilka skrev 2013-12-19 00:58:06 följande:
    Klart din treåring kan åka framåtvänt. Det gör alla treåringar som jag känner. Jag kommer från tyskland och vi har en balkstol kiddy adventure till våran treåring. funkar galant och han är fri att plocka upp leksaker och ser jättebra ut genom fönstret. ta en tiltt på sådana balkstolar......kindersitz mit fangenhöhe heter de på tyska.
    Du vet att balkstolar är livsfarliga va? 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Kinya skrev 2013-12-19 10:18:46 följande:
    Min dotter är 108,5 cm lång och väger 20 kg och hon sitter fortfarande bakåtvänd i en Britax (Multi-tech??). Inga problem alls. Vi kommer inte vända henne förrän hon vuxit ur sin bakåtvända stol. Hon åker mycket säkrare bakåtvänd!! Hellre trångt och säkert än bakvämt och farligt.
    Vet att det är OT, men oj vad tung hon är. 
  • Dr Mupp
    Sisisisi skrev 2013-12-29 10:15:39 följande:

Är väl inte särskilt tungt för den längden. Låter helt normalt.
    Min 7-åring väger 22 kg och är 123 cm så för mig låter det tungt med ett 108 cm barn som väger 20. 
Svar på tråden Byta till framåtvänd bilbarnstol till 3-åring?