• Fröken Söt

Träning efter förlossning

Vilken träning är egentligen ok tre veckor efter förlossningen? Jag har inte varit på efterkontroll men upplever inga direkta bekymmer efter förlossningen heller. Är dock extremt otränad och knipet sitter väl inte helt hundra (kan inte "slå av" strålen när jag kissar men läcker inte när jag nyser). Vågar man sig på ett sh'bam-pass eller är det dumt?

• Svar på tråden Träning efter förlossning
  • lovea01

3 veckor efter förlossningen är det nog mest knipövningar och att träna dom inre magmusklerna som gäller. Alltså den så kallade korsetten. Sen körde jag på promenader. Nu snart 2 månader efter förlossningen så har jag börjat köra på crosstrainer men kör fortfarande knipövningar och inre magmusklerna. Men känns det okej att träna lite styrka och annat så tycker jag det bara är att köra på men hade nog väntat lite med tyngre träning tills nån månad iallafall. Lyssna på kroppen och träna lungt, tung träning samt hopp osv är inget att rekommendera då kroppen måste återhämta sig efter en graviditet och förlossning:)

• Fröken Söt

Ok, då får jag väl vänta lite. Men förutom ont i knäna känns allt som före förlossningen så det är frustrerande. Vill ju ta tag i både gravidkilona och "trivselvikten"! :)

• Fröken Söt
    Fullrulle skrev 2013-09-08 22:58:40 följande:
    Hej,
    Jag fick en Jolly Motion av min man som är helt underbar vid vanliga barnvagnspromenader.
    Kolla deras hemsida: www.jollymotion.se
    Såg smidig ut! Men priset var enligt mig alldeles för saftigt för två pinnar och ett skärp... :)
Svar på tråden Träning efter förlossning