Inlägg från: Omogen citron |Visa alla inlägg
  • Omogen citron

Skulle du kunna tänka dig att adoptera?

Nej, det skulle jag inte. Inte pga att barnet inte skulle vara mitt biologiska eller dylikt, utan för att jag inte vill genomgå utredningen som krävs. Socialen gör ju en rätt gedigen utredning, och jag vill inte få mitt liv granskat på det sättet, det skulle inte kännas bra.

Dessutom kan jag få barn och det skulle kännas fel mot alla som inte kan det. Det betyder att de får vänta ännu längre tid på sitt älskade barn. Tyvärr har ju de som inte kan få barn förtur, de borde ha förtur.

Så tillsist är det väldigt dyrt och de pengarna lägger jag gärna på annat eftersom jag nu kan få barn.

Kan tillägga att jag inte ens får adoptera, så det är inget verkligt problem.

• Omogen citron
    Siri29 skrev 2013-08-24 19:29:54 följande:
    Gissar att du aödrig upplevt ofrivillig barnlöshet.

Även ofrivilligt barnlösa har en moral!
  • Omogen citron
    Siri29 skrev 2013-08-24 21:56:15 följande:
    Jag kan garantera att folk som använder sig av spermiedonation exempelvis inte resonerar som du. Det är inte så att mannen i de paren inte ser barnet som hans bara för att det inte har hans gener. Inte heller ser man på det som halvsyskom etc. För mig verkar det vara lite sorgligt att vara så hooked på biologi som du är. Ditt barn kanske inte blir/är likt dig eller din man ändå. Eller delar dina intressen. Kärleken till barn har inte med gener att göra.

Varför är det sorgligt? Alla vill inte adoptera och det är helt okej. Alla måste inte vilja adoptera.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att adoptera?