• Mamori

Skulle du kunna tänka dig att adoptera?

Nej, eftersom jag har ett barn med stora problem och vet att det är lätt att få SN (eller dolda SN)-barn då man adopterar och jag vill försöka undvika det så långt det går. Hade jag inte kunnat få barn alls så hade jag kanske övervägt det. Men i så fall bara från de länder jag har någon koppling till. Och ju mindre barn desto bättre. Jag är ganska dålig med barn och känner mig helt awkward kring kompisars barn om de inte är väldigt små, så jag tror att det skulle kunna bli jobbigt för barnet.

• Mamori
    Siri29 skrev 2013-08-23 20:13:30 följande:
    Är ni som svarat själva adopterade?
    Nej, inte adopterad. En annan anledning till att jag inte vill adoptera är att det föds väldigt få barn i min släkt och jag och min syster är de enda som har möjlighet att föra vidare en viss familjelinje och hon har väldigt svårt att bli gravid, så då känns det lite som mitt ansvar att göra det.
  • Mamori
    Jag är bara jag skrev 2013-08-23 21:55:20 följande:

Det är på g att tillåtas i Sverige,men det tar väl flera år till antagligen. Tid vi inte har,vi har passerat 40 med råge. ÄD kan kosta 100000:- medans EA kan kosta neråt 10000:- Jag vet att många IVF:are som fått barn och har embryon över kan tänka sig att adoptera bort dem,men icke,då ska de kastas istället-horribelt!
    Jag gissar att EA är billigare eftersom man kan ha embryot nedfruset medan vid ÄD måste man ha en donator och matcha in hennes cykel och båda behöver mediciner, men rätta mig om jag har fel?
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att adoptera?