Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Tycker du att barn vars föräldrar av någon anledning ej skickar med frukt ska få sitta tomhänta under samlingen?

Förra våren blev jag akut inlagd på sjukhus och min man var på jobb 100 mil bort. En hastigt inkallad barnvakt tog hand om ungarna, och dottern (som gick i ettan) fick ingen frukt med sig till skolan. Hon sade inte till barnvakten heller, eftersom hon tyckte att fruktproblemet var lite för fjuttigt att ta upp med tanke på allt annat som hände. Först när jag kommit hem från sjukhuset fick jag höra av en ledsen dotter, att hon fått sitta ensam och titta på när kompisarna åt frukt under fruktstunderna.
    På hösten, när dottern just börjat i tvåan) lyckades jag bli inlagd igen på sjukhus, och samma sak hände igen med frukten. Den gången fick dottern också sitta utan matsäck på en utflykt de gjorde.

Jag förstår faktiskt inte, att skolan inte kan ha en liten fruktskål med extra frukt till de barn som är utan. Det finns hur många anledningar som helst till att ett barn kommer utan frukt eller matsäck till skolan, och skolan borde kunna lösa det dilemmat lite smidigare.

Svar på tråden Tycker du att barn vars föräldrar av någon anledning ej skickar med frukt ska få sitta tomhänta under samlingen?