Inlägg från: modsey |Visa alla inlägg
  • modsey

Ger ni inte bidrag till fritids/f-klassen??

Inte på det sättet nej som du gjort och beskriver
    Skälet, tja det känns lite märkligt att liksom ge på det viset, att jag som enskild familj ger en kasse med glitterlim, fina spel eller vad det nu är.
    lite tävling, "muta" , fjäsk över det hela.

Däremot saker som blir över, extra kläder som är urvuxna eller saker som vi inte använder hemma som jag vet behövs vid något tillfälle kan jag bjuda på.
    Studiebesök på mitt ( speciellt omtyckta av barn) jobb med fika och sånt.

• modsey
    Pampim skrev 2013-08-23 21:20:46 följande:

Men vad säger du?! Tävling, muta, fjäsk?! :-O Jag hoppas verkligen verkligen inte nån har sett mina grejer som nåt av det!! Usch vad olustigt i så fall. Jag ser det som en del av vad jag bidrar till samhället med så att säga. Lite samma anledning som jag köper förhållandevis dyr närodlad mat, handlar i vår lilla byaffär osv, för att bidra till deras fortlevnad och därmed vår trivsel i trakten. Hade det funnits en starkare kultur av bidra-med-det-du-kan i skolans/omsorgens värld hade jag kunnat tänka mig betala lite extra för tex mer personal. Typ att alla familjer bidrar m en tusenlapp så blir det mer personal. Nu finns ju inget sånt system utan vår kultur är ju att bara betala skatt och barnomsorg. Jag trodde faktiskt innan jag startade denna tråd att ALLA skulle se det som jätteschysst (även om man själv inte gör det) att jag donerar nån tusenlapp per år till dina och mina barns glädje när de är i samhällets försorg. Inser nu att jag nog är lite naiv.
    det känns helt enkelt lite pretto
  • modsey
    Pampim skrev 2013-08-23 22:05:19 följande:

Pretto. Oj. Ja det är ju väldigt olyckligt om jag framstår som det, det skulle jag verkligen inte gilla om nån sa om mig. Hoppas ingen ser på mig så i verkligheten. Det är iofs bara min man, personalen o ett par vänner som vet det. Varken mitt el andra barn vet det, såvida inte personalen har sagt nåt.. Tycker du annan välgörenhet också är pretto? Det låter som jag är typig nu men jag undrar ärligt och intresserat. Att köpa en matchboll för X tusen för att stötta lokala fotbollslaget? Att donera tid och omsorg genom att vara kontaktperson till en person med funktionshinder? Att köpa värdelösa kakor för att stötta en skolresa? Köpa blommor till farthindren på gatan?
    nej om ingen ens vet det och varför skulle de?
    Så framstår du ju inte på något vis till någon, eller hur.

Välgörenhet i alla ära ( jodå jag har fadderbarn o olika organisationer jag ger till regelbundet), men jag anse rinte att jag som förälder ska behöva bedriva välgörenhet till mina barns  skolor/ dagis på det viset du beskriver.
    Liksom på en annan nivå mot att köpa de där kakorna och att stötta den lokala handlaren.

Svar på tråden Ger ni inte bidrag till fritids/f-klassen??