Ger ni inte bidrag till fritids/f-klassen??
För mig har det alltid varit självklart att man ger något litet som bidrag till barnets vistelse på förskolan, det har vi gjort i alla år. Alltså lite pennor, papper, lim eller liknande pyssel. Visst betalar vi via skattsedeln och barnomsorgsavgift men det verkar ju vara så tighta ramar för personalen att köpa saker osv, så ett tillskott är mer än välkommet, det märker man ju. Vi umågs inte med så värst många andra som har små barn men de vi känner ger också "presenter" till verksamheten. Nu började mitt barn f-klass och första veckan lämnade jag en liknande kasse som jag alltid lämnar till förskolan en gång varje termin. En låda vita papper, ett par förpackningar glitterlim, pärlor och nylontråd, ett par ark med stickers/klistermärken samt ett par packen tuschpennor, total för ca 500:-. Personalen verkade jätteförvånade! Är det verkligen ovanligt att man ger "presenter" till f-klass? Ger du saker till verksamheten? I såfall vad/till vilket värde? Om du inte ger något, varför? PS. Snälla låt oss SKIPPA klagosången om att man minsann inte har råd/inte kan osv. Jag pratar inte om folk som är fattiga/har det svårt ekonomiskt/inte orkar pga sjukdom eller whatever. Då ska man ju självklart inte ge bort sina pengar. Jag vänder mig till alla som har en ekonomisk förutsättning mellan normal och stenrik, och där en femhundring per termin inte spelar nån roll. DS