mammamia72 skrev 2013-08-23 22:49:53 följande:
Vilket gnäll. Det ingår väl i konceptet Familjen AB att se till att ens barn äter frukt? Fruktstund hade vi redan på lekis när jag var liten, inte gnällde nån då om att vi skulle ha en frukt med oss. Ibland blev det kiwi, ibland banan, de som inte hade eller glömt fick smaka av sina kompisar eller fröken.
Min son får själv välja när på dagen han vill äta sin frukt, det är jättebra för barnens självständighet tycker jag.
Det är dags att vakna upp lite och inse att skatterna i Sverige inte kan pröjsa för precis allting,
man får faktiskt bidra själv. Kan man inte det kanske man bör se över sin ekonomi.
Jag betalar för att du ska få vård bland annat så jag bidrar.
Det är ett lagbrott att be ungarna om frukt varje dag. Det är, som jag har sagt tidigare, inte raketforskning.
MalinEddie skrev 2013-08-23 22:56:26 följande:
Det är så intressant och samtidigt sorgligt att läsa denna tråd. Fokus ligger på föräldrarnas bristande förmåga och kilopriset på frukt. Barnet som sitter utan frukt på samlingen, vem pratar om det? Ett fåtal. En stor eloge till er för att ni ser längre än er själva och inser att det är där fokus borde ligga.
Mmmm, precis. Jag har nog försökt att poängtera det ett par gången men poletten sitter fast. Den trillar inte ner så att säga.