Inlägg från: Nicke |Visa alla inlägg
  • Nicke

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Tristan69 skrev 2013-08-22 22:21:47 följande:

Nej, men gnäll då inte över att skolan har fruktstund och att alla andra barn får äta frukt men ditt får vara utan. Det hela kommer ner till ett enkelt val.
    Ah, nu stoppar du ord i munnen på mig. Går det bra? Jag älskar när folk hittar på saker som jag inte har sagt.
    Antingen är alla utan  eller så får också alla. DET är ett enkelt val egentligen. Att folk inte tänker längre än till sig själva är dock ingen nyhet.
  • Nicke
    Mineralvatten skrev 2013-08-22 22:23:52 följande:
    men skolorna står inte för mellanmål.
    de står en så kallad lunch (mestadels äckligt helfabrikat).

Då får skolan stå för det.
  • Nicke
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 22:25:05 följande:
    Men varför fattar ni inte att det inte handlar om frukten, egentligen?
    Det brukar vara så.
  • Nicke
    Tristan69 skrev 2013-08-22 22:31:37 följande:

Nej, det handlar om att somliga vill parasitera istället för att prioritera. Har man knappt så att man kan försörja sig själv och därmed inte klarar av att prioritera barnens fruktstund kanske man inte borde ha skaffat barn.
    Kanske inte. Det kan hända oförutsägbara saker för alla människor men ska vi diskutera hur mycket buffert man måste ha och hur mycket man måste ha i inkomst för att få skaffa barn kanske folk som är intresserade kan  ta i en annan tråd? Kanske kan man ta en "odödlig/inget kan hända mig någonsin"-diskussion i ockult-delen också.
  • Nicke

Jag kommer inte att redogöra för någon här om vad mina barn har och vad mina barn inte har. Det är inte relevant och inget jag behöver dela med mig av. Dra inte in mina ungar i diskussionen bara, du har inte en susning.

• Nicke
    Mineralvatten skrev 2013-08-22 22:28:22 följande:
    jaha men det gör dom inte.
    så medans du kämpar för det hemma på din kammare så kommer nog föräldrna att skicka med frukt till sina barn.
    så slutdiskuterat med dig.
    Okej. Kika på skollagen då. Det är bara att skicka med frukt för den som vill. Det ska inte komma som ett krav från skolan.

Hej då! 
  • Nicke
    Dr Mupp skrev 2013-08-22 22:38:26 följande:
    Det är därför det finns bidrag. I sista hand socialbidrag och på socialbidrag har man råd med frukt till barnen. 
    Du har ingen aning om vad alla personer måste och kan prioritera.
    Fruktstunden kanske inte är det viktigaste när man går på socialbidrag om man har annat som verkligen måste prioriteras.
  • Nicke

Sen har vi en hel del personer UTAN socialbidrag som lever under existensminimum. Ska dessa söka sig till socialen istället och på så sätt vara "parasiter"?

• Nicke

och om socialen betalar ut.. betalar inte skattebetalarna frukten då? Tankevurpa.

Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?