Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Tuffen skrev 2013-08-22 19:20:55 följande:

Men kom igen! Hur mkt ska man egentligen behöva hjälpa vuxna människor? Är de kapabla att ha barn så är de kapabla att en gång per dag stoppa en frukt i sitt barns väska, undantaget är väl om föräldern är förståndshandikappad. 

• puss
    nozpa skrev 2013-08-22 20:07:15 följande:

Ja okej. Så bra då att alla har exakt samma utgifter som lever på försörjningsstöd. Tack då vet vi.
    Det står inte att alla har exakt samma utgifter.
  • puss
    nozpa skrev 2013-08-22 20:12:38 följande:

Nej det står inte det. Jag var nog lite dömande och hade andra inlägg från den personen i tankarna med.
    Okej, jag har inte läst de andra inläggen. Då förstår jag din reaktion.
  • puss
    nozpa skrev 2013-08-22 20:15:16 följande:

Nej inte just i denna tråden. Men liknande gällande liknande saker. Struntsamma.
    Ok!!

*struntar järnet*
  • puss
    Tristan69 skrev 2013-08-22 23:05:29 följande:

Barnen straffas aldrig om föräldrarna väljer att göra rätt. Problemet är att alltför många förväntar sig att samhället skall lösa individens tillkortakommande och det har aldrig varit syftet.
    Det är ju faktiskt precis det som är syftet med ett samhälle.
  • puss

Nu fattar jag ÄRLIGT TALAT inte varför folk håller på såhär?

Är inte detta just en av poängerna med att ha barn, men inte vet jag?

Typ att man packar en liten ryggsäck, gör en liten matlåda, stoppar ner en god frukt som ungen gillar så man vet att hen blir glad, och ser framför sig hur lilla ungen glatt skuttar runt på 4h och klappar kossor, och man ler lite för sig själv där man står vid diskbänken och gör mackor med stekt ägg?

• puss
    h8him skrev 2013-08-23 08:43:41 följande:
    Visst. Eller så kanske föräldrarna t.ex lever på försörjningsstöd och låter barnet få dyrare glasögon än vad soc godkänner, låter barnet ha en aktivitet som kostar, eller så kanske föräldrarna har någon avbetalning sen innan som de väljer att betala från normen, istället för att hamna hos kronofogden.

Men fortsätt gärna att tro att alla som har låg inkomst/lever på försörjningsstöd, röker upp barnens fruktpengar om du mår bra att att se ner på dem.
    Ett kilo morötter har alla råd med JO SÅ ÄR DET.

Släng i en skalad morot i väskan.
  • puss
    h8him skrev 2013-08-23 08:52:37 följande:
    Okej, du får tro det. Själv har jag träffat dem som pusslar med varenda krona. Du behöver självklart inte tro att de existerar, det gör mig inget.
    Du behöver inte vara spydig.

Jodå, jag vet att folk kan ha det knapert. Morötter är dock bland det billigaste dom finns, och jo, det KAN alla köpa.
  • puss
    Rocket Mania skrev 2013-08-23 09:24:52 följande:
    Sedan kanske alla barn inte äter det smile5.gif
    Kanske inte. Det var ett exempel.

Om det inte framgick.
  • puss
    h8him skrev 2013-08-23 09:29:25 följande:
    Du vet kanske inte att man brukar få extra pengar för mediciner?

Visst men alla prioriterar inte så. De som levt länge på försörjningsstöd har det ofta väldigt tufft. Stödet är inte utformat för att man ska leva på det en längre tid. Någon enstaka månad är inget problem, men de som tvingas leva på det år efter år har det ofta riktigt kämpigt.
    puss skrev 2013-08-23 09:19:56 följande:Du behöver inte vara spydig.
    Jodå, jag vet att folk kan ha det knapert. Morötter är dock bland det billigaste dom finns, och jo, det KAN alla köpa.
    Jag var inte spydig utan ärlig. Att du tycker att sanningen är svår att hantera får stå för dig. ALLA BARN TYCKER INTE OM MORÖTTER! Ska barn till fattiga föräldrar tvingas ta med morötter för att det ska se bra ut för föräldrar som dig?

Det var ett jävla exempel.
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?