• frappa

så less på detta knarkande!

TS, det finns helt säkert saker som du gör som inte han heller gillar.
    Sen att han överdriver rökandet är ju inte bra.
    Bättre se till detta sjunker till en mer helgbaserad/feströkning istället.

Sen verkar det som att folk hakar upp sig på handlingen i sig, och inte hur man är mot andra i sina egna handlingar.
    Själv har jag aldrig underkastat mig känslorna att hata vad min sambo gör som denne tycker är roligt.
    Anser mig inte ha den makten att bestämma över andra vad de ska gilla och inte.
    Sen kan jag ha synpunkter om detta roliga de gör är för ofta och går ut över vårt umgänge.
    Men det är en helt annan sak.

• frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 00:45:13 följande:
    Jag känner igen det där med cannabisrökande, det blir ofta mer och mer och tillslut så röker de cannabis som andra röker tobak.
    Jag tycker du ska sätta ett ultimatum att han måste sluta.
    Detta gäller gäller ett fåtal av alla som röker, men de existerar självklart.
    Och när man övergår till 24/7 rökning, så brukar det för en hel del av dessa innebära soffsittning 24/7 också.
    Men givetvis finns det en massa undantag bland 24/7 rökarna också, en del är väldigt aktiva.

• frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 00:49:50 följande:
    Min erfarenhet är att de drabbar kanske 90% av alla som röker regelbundet.
    90% av de 6,1% som rökar senaste åtret, blir ¨335000 personer som faller under din kategori.
    Hoppas du inser hur löjligt ditt påstående är.
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:04:21 följande:
    Löjligt? För att jag visar farorna med cannabis?
    TREHUNDTRATRETIOFEMTUSEN personer påstår du inte kan hantera cannabis.
    Det är det påståendet som är löjligt, kan du inte läsa?
    Tänk efter innan du börja påstå saker som inte fungerar med matematiken.

Och farorna med cannabis är få och milda.
    De farorna som uppstår sker i princip nästan bara bland missbrukarna.
    En del av dessa problem är ej typiska för cannabis, utan för missbruk i allmänhet.
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:17:06 följande:
    Öh nej, cannabis är en av de farligaste drogerna som finns eftersom den är så förrädisk och lätt lurar in användaren i ett missbruk som de inte märker förrän det är försent.
    Ser igen att du vägrar inse ditt påstående om att 90% är löjliga.
    Eller förstår du inte hur många ~335000 personer är.

För varför annars vägrar du kommentera dessa ~335000 för?
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:29:08 följande:
    Det är knappast så många som röker cannabis.
    ~373000 på årsbasis som röker cannabis.
    Livstidsprevalensen är ~1310000 som röker cannabis.

Men igen vägrade du inse det löjliga i ditt påstående om 90%.
    Så pratar en som har ett starkt begränsad uppfattning i vem som röker cannabis och hur.
    Lika löjligt som jag skulle säga det är NOLL procent som blir som du säger, bara för att i mitt umgänge sköter alla sin konsumtion.
    Med enda skillnaden att jag kommer aldrig påstå detta, för jag vet ju det är fel.
    Fast mer rätt än ditt påstående.
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:35:09 följande:
    90% stämmer nog men det är knappast så många som röker cannabis som du säger. Hade det varit så många så hade det varit katastrof.
    Då påstår du det är ~335000, det är stor humor av dig.
    Sen att du har noll koll på hur många som röker cannabis i Sverige, är nått du får ta ansvar för.
    För sitta slänga ur dig siffror på det sättet du gör, blir bara skrattretande och ditt beteende är direkt löjligt.

Lite ad hominum, med det bjuder vi på.
  • frappa

Skulle vara intressant att om du kunde backa upp dina 90%.
    Nu vet jag du inte kan detta, men vore skoj se dig försöka i alla fall.

(För er andra, det är nu de inte svarar tillbaka, just för verkligheten inte stödjer deras fantasier.)

• frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:35:09 följande:
    90% stämmer nog men det är knappast så många som röker cannabis som du säger. Hade det varit så många så hade det varit katastrof.
    Varför det inte är katastrof med så många, är just för att folk röker inte cannabis som du inbillar dig.
    Cannabis har inte alls lika hög andel problematiska konsumenter(procentuellt sett(5-7% pratar man på cannabis, alkohol 10-12%)) som andra droger har(alkohol inkluderat).

Rätt lusigt att våran "fungerande" narkotikapolitik, har gjorts så cannabiskonsumtionen har fördubblats bara de senaste 10åren.
    Den "fungerande" narkotikapolitiken har noll inverkan på tillgång på cannabis för konsumenten och är billig än någonsin(samma pris de senast 20åren, men med löneökningar om vart annat så behöver man itne längre jobba lika många minuter för få ihop till 1g)..
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:17:06 följande:
    Öh nej, cannabis är en av de farligaste drogerna som finns eftersom den är så förrädisk och lätt lurar in användaren i ett missbruk som de inte märker förrän det är försent.
    Men nu är ju det så att procentuellt så handlar det om 5-7% som når hit.
    Det är rätt lätt att sluta med cannabis om önskan finns, just pga det inte är fysiskt beroendeframkallande.
  • frappa
    frappa skrev 2013-08-24 01:51:06 följande:
    Skulle vara intressant att om du kunde backa upp dina 90%.
    Nu vet jag du inte kan detta, men vore skoj se dig försöka i alla fall.

(För er andra, det är nu de inte svarar tillbaka, just för verkligheten inte stödjer deras fantasier.)
    Yup, det visade sig att jag fick rätt som vanligt på denna.
    De blir liksom aldrig glada när man måste hänge sig åt fakta och saklighet, och väljer göra sorti ur diskussionen.

Vet inte varför det är så svårt för vissa att civiliserat diskutera detta ämne.
    Det är ju liksom inte speciellt svårt att sätta sig in i ämnet om man inte väljer att ha skygglappar.
    För då blir ju det rätt svårt helt plötsligt.
Svar på tråden så less på detta knarkande!