• lilsis

Hur går man vidare efter ett utomkvedshavandeskap?

Jag blev opererad för utomkveds i fredags, kom in akut efter privat VUL som visade tom livmoder och ngt skumt på höger sida. Hade ont lördag och torsdag förra veckan men gynakuten tyckte jag skulle avvakta... Vet eg inte vad de har gjort, ingen har gått igenom ingreppet med mig, sköterskan på uppvaket sade nog att de tog höger äggledare. Åkte hem.i lördags em. Och nu har jag feber, ska till vårdcentralen vid 14. Det är tur att Internet finns, annars hade jag inte vetat något alls... Läkaren som skrev ut mig sade iaf att det är bra att vänta en menscykel innan man försöker igen men ingenting om odds, risker osv.

• lilsis

Jag fick inte ens skötselanvisningar vad gäller såren. När jag har samlat ihop mig lite så ska jag skriva ihop en kritik, det är ju helt galet att de inget berättar. Att de inte kan säga säkert om gravidchanser osv är ju inget konstigt men att gå igenom vad som gjorts, hur det såg ut och vad man kan förvänta sig rent statistiskt hade ju varit lämpligt.

• lilsis

Jag klämde till med ett till X i maj 2014. Det blev ett missfall så ingen ny operation iaf.

Sedan dess ingenting, väntar på min tur till IVF men det går LÅNGSAMT. Kanske första läkartiden i juni.

• lilsis
    pärlsnäcka skrev 2015-10-22 12:17:51 följande:

Ett utomkvedshavandeskap hos mig. Jag 25år sambo 29 år.

Åkte in akut med extrem smärta, opererade bort höger äggledare. Detta för 2 veckor sedan. Första gången vi blev gravida. Har inte försökte så länge.

Först i december kan vi försöka igen. Vill bara inte att det ska upprepas på vänster äggledare... Fryser man äggen då?

Nej det blir IVF :)
  • lilsis

Vi behövde inte vänta med nya försök efter op.

Satte in ett 72-timmars embryo idag, 23 månader efter mitt första X.

Svar på tråden Hur går man vidare efter ett utomkvedshavandeskap?