Inlägg från: Anonym (rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rädd)

Järnbrist,orsak.

Var på hälsokontroll och fick reda på att jag har blodbrist, mina järndepåer är låga. Kommer utredas vidare varför säger dom då man normalt sett ska få i sig tillräckligt med järn i maten och jag blöder inte massor vid mens heller.

De pratar om undersökning av mag-tarmkanalen....har aldrig haft problem med detta. Ska få lämna avföringsprov också. Blir ju jätterädd när de pratar om detta.

Kan det inte finnas fler orsaker till att man har järnbrist???

• Svar på tråden Järnbrist,orsak.
  • Anonym (rädd)

Jo det om mjölk vet jag. Men borde man inte känna av ett litet magsår? Vad gör dom åt det isåfall? Blir man frisk då från det?

• Anonym (rädd)

Glutenintolerant är jag redan sedan jag var liten, och sköter mig bra och fuskar aldrig så kan inte tänka mig det beror på det.

Angående magsår förresten, jag äter omeprazol varje dag för ett bråck jag har på magmunnen, borde inte såret läka om jag intager omeprazol varje dag? Alltså borde det inte röra sig om ett magsår? Eller är jag ute och cyklar?

Är livrädd för att gå igenom en gastroskopi igen, gick inget bra förra gången. (flera år sedan)

• Anonym (rädd)

Jag hoppas det är något simpelt som att jag slarvat med maten bara, dricker rätt mycket kaffe och te ja....

• Anonym (rädd)

men samtidigt tycker jag folk överlag dricker kaffe och te ofta men de får ju ingen brist.

• Anonym (rädd)

C-vitamin får jag garanterat i mig massor

• Anonym (rädd)

Jag vet inte...kanske dåligt med det. Vet inte hur mycket man bör äta per dag.

• Anonym (rädd)

Anonym (glutenfri) : menar du att kroppen har svårare att ta upp järn trots man äter glutenfritt och aldrig fuskar? Trodde tarmen läkte?

Sedan funderar jag på detta, när jag var tonåring slarvade jag i många många år och åt gluten, först för ett par år sedan skärpte jag till mig ordentligt och började äta helt glutenfritt.
    Kan mina låga depåer ha med mitt slarv att göra? Att de inte hunnits fyllas upp igen av vanlig mat?

• Anonym (rädd)

Pratade med mamma tidigare idag om järnvärdet och hon sa att redan när jag var 3-4 månader hade jag järnbrist tydligen? Hon minns inte exakt hur allt var för det är längesedan...men jag undrar om jag kanske har problem att ta upp järnet från början då.

• Anonym (rädd)

Tack snälla för era svar och teorier Glad

Svar på tråden Järnbrist,orsak.