Inlägg från: L i n n |Visa alla inlägg
  • L i n n

Hur gör man när skola/fritids är stängd och barnet är över åtta år?

Om både skola och fritids är stängt (studiedag) och barnet är över åtta år (inga föräldradagar att ta ut alltså) hur gör man då?

När man inte känner någon där man bor och det är studiedag på de andra skolorna i stan ( ingen möjlighet att få barnomsorg på annat fritids i kommunen) och man behöver barnomsorg?

Säkert bara jag i hela kommunen som inte har någon jag känner här i södra Sverige , så kan jag kräva att kommunen ska fixa barnomsorg åt mig och mina två barn?

• Svar på tråden Hur gör man när skola/fritids är stängd och barnet är över åtta år?
  • L i n n

Men seriöst, jag pluggar och det är bland de första dagarna på utbildningen!

Vet att det säkert inte är några problem att få ledigt en dag, men jag VILL INTE VARA HEMMA!

Jag vill vara där jag ska vara den dagen!

• L i n n
    Nyfiken gul skrev 2013-08-19 20:56:28 följande:

Är du ensamstående?

Fördelen med planeringsdagar o studiedagar är ju att man får veta dom långt i förväg, när jag var ensam så tog jag ledigt dessa dagar och såg till att kunna vara hemma för att verkligen säkerställa att mina barn hade nånstans att ta vägen.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    Jag är ensamstående.

Vad är "långt i förväg"?
  • L i n n
    Aileen Allannah skrev 2013-08-19 21:01:37 följande:
    Du "vill" inte stanna hemma och ta hand om dina barn de få dagar det handlar om? Okej. Men visst kan du testa att kräva barnomsorg, det lär de säkert kunna ordna, men troligen på ett fritids där barnet inte känner någon.
    Exakt. Du fattade helt rätt!

Ska höra med skolan hur det ska lösas.

Har varit med om det här en gång innan, då var det på min minstas förskola.

Då ordnade dem så att en tjej (som jobbar i köket) hade min som hemma hos sig.

Funkade bra för oss
  • L i n n
    Tuffen skrev 2013-08-19 21:13:17 följande:

Vill du verkligen lämna ditt barn med okända personer??? 

Okända?