Inlägg från: Jimman |Visa alla inlägg
  • Jimman

Hur gör man när skola/fritids är stängd och barnet är över åtta år?

Minst 2 mån innan får vi veta alla stängda dagar på fsk o fritids

• Jimman
    Mercurialis skrev 2013-08-20 05:30:03 följande:
    Det är svårt att spara semesterdagar som inte existerar till att börja med.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
    Fast det betyder ju att du jobbar på timmar o då får man ju helt enkelt säga till att man inte kan jobba dom dagarna
  • Jimman
    Tuffen skrev 2013-08-22 10:37:36 följande:
    Är NÅGOT barn redo att vara ensamt en hel dag i den åldern??? 
    Ja min äldsta var inte på fritids alls när han var 8 år , gick kanonbra
  • Jimman
    Tuffen skrev 2013-08-22 11:24:53 följande:
    Min äldsta son är 10 år. Han är en stabil, sansad och duktig kille. Jag skulle dock aldrig lämna honom ensam en hel dag. Några timmar går bra, men inte mer. Det kan hända mkt på en dag. 
    Visst kan det , vi jobbar aldrig längre än till 14 o mobil hade han o vi ringde ibland o kollade läget ! Det kan hända mycket om dom är äldre oxå
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-22 11:47:12 följande:
    Det betyder det inte alls.
    Varför har du inte sem dagar om du är tv anställd ?
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-22 11:59:05 följande:
    Du skrev att om man inte har semesterdagar så betyder det att man har timanställning.

Jag säger att det betyder det inte alls.
    O varför har du inte sem dagar ?
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-22 13:05:44 följande:
    Det vet du inget om. Kanske jag visst har, vad du vet.

Men du bör lära dig att bara för att man inte har semesterdagar betyder inte det att man har timanställning.

Det finns fler varianter.
    Men vad yrar du om ?
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-22 11:59:05 följande:
    Du skrev att om man inte har semesterdagar så betyder det att man har timanställning.

Jag säger att det betyder det inte alls.
    Nä o då frågade jag varför man inte har sem om man inte går som vik ? Tv anställningar ger sem dagar ! Inte så konstigt att man undrar ?
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-22 13:19:59 följande:
    Som sagt så finns det fler varianter än tv och tim.
    Ok så du menar att det finns mera anställningar än vik o tv ? Nu var det ju inte det som det handlade om heller utan du vill inte ha en ledig dag med ditt barn ?
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-22 13:19:59 följande:
    Som sagt så finns det fler varianter än tv och tim.
    Du läser ju inte vad jag skriver
  • Jimman
    Mercurialis skrev 2013-08-22 17:16:30 följande:
    Nej, jag jobbar inte på timmar. Jag är lärare och då har jag inte semesterdagar att ta ut utan min ledighet sammanfaller med elevernas lov. Att få ledigt när eleverna är i skolan är inte lätt och då handlar det om att ta ledigt utan lön.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
    Ja men va spelar det för roll om det är ledighet utan lön ? Ledighet har man ändå rätt till en dag eller två ibland !
  • Jimman
    modsey skrev 2013-08-23 07:07:11 följande:
    det här kanske kommer som en total överraskning för flera av er i tråden Flört
    Men alla får inte semester beviljat på det vis ni beskriver, oavsett om man har dagar kvar eller inte. Oavsett om man är beredd att ta ledigt utan lön eller inte.
    Chefen kan *trumvirvel* neka till ledighet om det inte passar!
    Men väldigt sällan om man säger till i tid dvs 2 mån i förväg då man vet om att det är stängt
  • Jimman
    modsey skrev 2013-08-23 18:06:57 följande:
    ok min erfarenhet är ändå att man absolut kan få ett nej.
    Säkert branschberoende
    Klart man kan få ett nej men då ska det nog vara väldigt speciella skäl om man söker i tid
Svar på tråden Hur gör man när skola/fritids är stängd och barnet är över åtta år?