Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Hur gör man när skola/fritids är stängd och barnet är över åtta år?

Semester? Komptid? 

Gå ihop med nån annan förälder och hjälpas åt med barnpassning om nån annan redan är hemma?  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Är du ensamstående?

Fördelen med planeringsdagar o studiedagar är ju att man får veta dom långt i förväg, när jag var ensam så tog jag ledigt dessa dagar och såg till att kunna vara hemma för att verkligen säkerställa att mina barn hade nånstans att ta vägen.

• Nyfiken gul
    Mercurialis skrev 2013-08-19 20:56:42 följande:
    Alla har inte semester att ta ut.
    har man en schysst arbetsgivare eller arbetsledare kan man deala och jobba in dessa dagar så man får ledigt , har man en dialog med sin arbetsplats så brukar det mesta gå att ordna på något sätt.
  • Nyfiken gul
    L i n n skrev 2013-08-19 20:58:30 följande:
    Jag är ensamstående.
    Vad är "långt i förväg"?
    när det gäller förskolan så brukar i alla fall här där jag bor komma information säkert 2 månader i förväg om kommande planeringsdagar/utbildningsdagar.

Nu under sommaren och ledighet fick vi redan i början av maj veta kommande studiedagar för dagis som gällde augusti månad, bara för att alla skulle få en chans att säga till om barnomsorg eller kunna planera ledighet. 

För mina skolbarn gäller minst 3-4 veckor innan .

• Nyfiken gul

Grejen är att det här är något du får räkna med, såna här planeringsdagar brukar alltid dyka upp i början av skolterminerna/dagisterminerna oavsett vilken årskurs det handlar om. 

kolla med andra föräldrar på din utbildning hur dom gör, kanske du kan få lite tips?

kommunen kan i den mån det går ordna barnpassning men räkna med att det kan bli svårare för varje år som går.  

Svar på tråden Hur gör man när skola/fritids är stängd och barnet är över åtta år?