Josefin1988 skrev 2013-09-30 19:55:25 följande:
Täby som Täby :)
Jo det är väl typ 10 veckor innan. Men skönt om man kan få inkomsten via en sjukskrivning så man sparar på föräldrardagarna. Så blir ryggen inte värre så går det nog till mitten av dec hoppad jag.
Haha, det är så gulligt med deras förslag. Erik är iaf lite mer tilltalande än Baloo hehe :). Maximilian är nu 5 1/2 så han har mycket härlig vilja att bestämma hur saker ska fungera och det med att pappa ska byta blöja håller jag helt med om :).
Vet inte hur hon kunde missa och fylla i att jag tar droger men ska bli intressant att fråga henne nästa vecka jag ska dit.
Det som kan hända när vi har olika blodgrupper är väl mest att jag kan få i mig hans blodgrupp så att man behöver göra en blodtransfusion och viseversa. Så då ska jag dit till ks för att få nån spruta som ska göra nåt. Är inte 100 insatt i det. Är inget farligt direkt så länge man kollar upp efter förlossning.
Min lilla kille i magen är riktig aktiv. T om att det är jobbigt ibland för det är ju som sagt livligast när man själv vill vila. Men det viktigaste är väl att känna efter att det inte blir nån större skillnad i rörelsemönster i magen. Dock ska man inte glömma att
Det blir oftast mindre rörelser mot slutet när det blir trängre.
Kan hålla med om när man läser om andra som gnäller över att man går upp ett par kilon under grav. Men hallå! Man ska föda ett barn som minst kanske ska väga 3000g + allt vatten och moderkakan som finns i magen. Man ska inte direkt köra 5:2 diet eller nåt :)
Gick dock upp 30 kg med Maximilian så det var rätt tungt. När jag skulle börja kämpa bort kilona så pajade jag knät. Så hav mer eller mindre upp träningen i väntan på nr 2. Men av nån anledning är jag inte nå vidare hungrig nu och hade tydligen bara gått upp 3,5 kg senast jag var på MVC. Tror jag har massa extra fett den tar ifrån så den tar näringen därifrån istället för det jag stoppar i mig, vilket är skönt isf :) slipper jag få skällning. Får Max gå upp 10 kg har de sagt.
Boboolicious: vet du hur ett planerat kejsarsnitt går till? Tänker på när jag ska göra ett tillväxt ul och "baloo" skulle visa sig bli över 5 kg så är jag lite osäker på vaginal förlossning. Är lite smått rädd för ryggmärgsbedövning men man måste väl kunna bli sövd om man planerar in ett kejsarsnitt?
oj jag skulle inte klara av om någon skulle säga till mig att bara gå upp 10kg :/
Men ifs så måste man inte heller gå upp sjukt mycket heller (som jag hahahahha)
Men känner bara paniken när jag är online här o läser dessa trådar.... eller ångest el vad man kallar det :)
Jag har redan fått massa vätska i benen och känner på mig att jag kommer gå upp mycket mer än de 13kg jag har lagt på mig just nu
Ja man måste prata med sin bm och sen skickar hon en remiss till aurora kliniken och sen får man gå på samtal och sen träffa läkare. Nej de söver inte ner en på planerat kejsarsnitt om det inte är något akut (tror de är någon % bara som blir sövda) de bedövar bara :)
Men prata med din bm hon kan förklara och speciellt om de handlar om en stor bebis.
Jag ansöker om kejsarsnitt pga fruktansvärd förlossnings skräck och mina medicinska skäl, de godkänner ingen bara för man bara "vill" och har hört allt om tjejer inte blivit godkända och tvingast vf och de som fått beviljat på engång, men vad jag hört ska man vara medveten om vilka risker det är med en ks och skillnaden på en vf :)
hoppas jag hjälpte dig lite :) Ska ju sj på fredag och hoppas verkligen att jag blir godkänd till att gå vidare, får först ett samtal.