• Theman

Behöver man ha socker?

Vet inte, jag är en person som aldrig behövt tänka på vad jag stoppar i mig och har blivit retad mer än de som stoppar i sig för mycket.

Min åsikt är att te smakar skit utan socker, så jag tycker socker är nödvändigt!  Sen om skitsnack är nödvändigt är en helt annan fråga...

• Theman
    mammamebarn skrev 2013-08-17 23:36:41 följande:
    Nä, du behöver inte socker egentligen, det är lite av ett "djävulens påfund"... Min mening.

Enda fördelen är väl för diabetiker som får farligt lågt socker då, då kan det tillochmed rädda liv.
    Men annars, nej bara en vanesak.  
    Det är väl lättare att se rent krasst på det. Vi är inte anpassade att hantera socker helt enkelt. Men evolutionen ser till att det skapas människor som tål det utan konsekvenser i det långa loppet. 
  • Theman
    Choco skrev 2013-08-17 23:41:18 följande:
    Huh? Vilken skitsnack? Sa jag nåt konstigt? *Lägger huvudet på sned och ser ut som ett frågetecken*.

Jag gav enbart svar på frågan om socker var nödvändigt eller ej. Gjorde jag något fel med det?
  • Theman
    mammamebarn skrev 2013-08-17 23:48:34 följande:

Kanske det är så ja...
    Men tåla det utan konsekvenser i långa loppet.... Ja, kanske tillochmed det, men "tåla på kort sikt" då?

Barn är ju inte jätteexperter på att hantera en sockerkick kan jag säga och det med facit i hand och speciellt inte barn med särskilda behov/diagnoser.
    Erfarenheten talar!!!   
    Mina barn får absolut inte dricka eller äta socker (coka cola, godis, mm) inom 6 timmar innan sovdags. Annars är de hyperaktiva ända in till midnatt. Socker ger energi som inte är att leka med :)

Men det är inte vad diskussionen handlar om  egentligen. Det handlar om sockrets påverkan på viktuppgång...
  • Theman
    Choco skrev 2013-08-17 23:49:32 följande:
    Jahaaaa... Nu trillade poletten ner (kanske?). Du menade på att den som tycker att socker behövs snackar BS?
    Du säger att jag snackar BS? :P (som ser socker som en nödvändighet till mitt morgon-te).

Nä, det jag säger är att socker är fullproppat med energi! Energin tas till vara av kroppen och beroende på vilka genetiska anlag man har så fasas energin ut eller lagras i kroppen. Det mesta av energin som lagras i kroppen omvandlas till fett. 

Det de flesta missar är att matematiken inte är så enkel som de flesta tror. Äter man för mycket så betyder det inte nödvändigtvis att man går upp i vikt! Det som händer istället är att kroppen tar mer stryk pga högre ämnesomsättning vilket leder till ett kortare liv, men smalare kropp. 

De fria radikalerna
  • Theman
    Choco skrev 2013-08-18 00:13:41 följande:
    Aaaaaaaaaaaaaaah! Nej klart du inte snackar BS! Flört
    Te smakar blurg utan socker. Du har rätt! Glad
    Jo det där med att socker är fullproppat med energi har jag fått erfara några gånger. Förvånad
    Blir lite sån här ibland:

" rel="nofollow" target="_blank">

Men så är det ju! Cornholio påminner mig om de gamla goda dagarna när jag tyckte att
    ">Duke numem 3D
    var coolt ^^

• Theman
    Choco skrev 2013-08-18 00:57:14 följande:
    Duke Nukem ÄR coolt. Punkt slut! Cool
    Ah, you got me! ^^
Svar på tråden Behöver man ha socker?