Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jag är nyss hemkommen från vår herrgårds/slottsvistelse. Hade jag kunnat sova ordentligt och kanske fått dricka något annat än vatten till maten så hade jag nog uppskattat det mer. Men det var mysigt att komma iväg lite. Upptäckte i natt och jag har börjat läcka bröstmjölk... Not so fun.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    FamMorrhår skrev 2013-09-07 18:03:47 följande:
    Läcka mjölk.. de har jag gjort i mååååånga veckor...  :-/  Fattade inte vad de var för fläckar i sängen... men tillslut slog de mig... Å alla Bhar är vita på insidan.. men de är inte så att jag tyckt att jag behöver inlägg...

Jag var naiv och trodde jag inte skulle börja göra det förrän det var dax för amning på riktigt. Som förra gången, men icke... Det var/är ju inte mkt men tillräckligt för att både sambon och jag skulle uppmärksamma det.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nu är det inte långt kvar för några av er! Spännande!! FamMorrhår, vilket datum ska du snittas?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

FamMorrhår & Lullabay, inte längt kvar för er del! Spännande! Hoppas verkligen att allt går så bra som det bara kan gå. Själv håller jag på att avlida känns det som... Den lilla trycker på höger sida, ca 10 cm under bröstet. Det domnar och smärtar om vartannat och strålar ut i ryggen. Jag brukar inte ta värktabletter men nu tog jag faktiskt Alvedon. Sitter/ligger dubbelvikt i soffan och ska försöka ta mig upp för att natta dottern...

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

När jag är hemma så brukar jag försöka gå utan kryckorna (de är ju i vägen hela tiden om man ska göra ngt) och då vaggar jag fram. Kalle Anka, släng dig i väggen! Är trött och har ont men som tur är har jag iaf inga förvärkar/sammandragningar. Måste dessvärre avboka min akupunktur imorgon eftermiddag då dottern är hemma från dagis pga en gigantisk blåsa på ena tån. Hon får inte på sig skorna. Nu har det förvisso gått hål på blåsan men tån är svullen, röd, hård och varm. Idag när jag jobbade var hon hos gammelmoster och imorrn får hon va hos min mormor. Hoppas på att få en akuttid hos hälsocenter så att de kan kika på tån. Sköterskan som tittade på det igår sa att jag skulle tvätta med ljummet vatten men det hjälper ju inte ett skvatt!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Min sambo är bara för underbar! Jag har känt mig allmänt grinig, osocial och irriterad pga att jag har ont hela tiden. Han var iväg till apoteket för att köpa lite sårvård till dotterns tå. När han kommer hem har han dessutom köpt en stor blombukett till mig för att muntra upp mig. Sånt behövs verkligen just nu! Känner mig mycket gladare redan!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Erli skrev 2013-09-11 22:53:32 följande:
    Hej på er!
    Här blir det en septemberbebis istället. Vattnet gick ikväll, v33+2, så nu är jag inlagd på förlossningen. Fått bricanyl för att stoppa värkarna och kortison för bebisens lungor. 3 dagar kommer de försöka skjuta upp det som mest. Alltså blir det med största sannolikhet bebis innan helgen är slut.
    Väldigt spännande men läskigt, är ju klart orolig för hur vår lilla busbebis påverkas av att komma såhär tidigt..

Håll tummarna är ni snälla!
    Hoppas ni har det bra :)

Ojojoj! Jag håller alla tummar och tår för att bebben stannar i magen ett par dar till! Hoppas att allt går bra! {#emotions_dlg.flower}
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Snultan skrev 2013-09-11 22:50:47 följande:
    Jobbigt att gå å vänta så lullabay. Man vill nästan de ska hända lite mer pang på. Så de liksom händer nåt!

Härligt med blombukett linnelin sånt gillas! Jag har inte fått blommor på evigheter, va nu då? :-P fast jag är rätt så nöjd med att han oftast tar hand om disken och går ut med vovven på kvällarna när jag är trött igår sa jag lite vädjande att jag ville ha en gravid present. O när han kom hem fråga han om jag ville ha vinterstövlarna jag satt o kolla på på ellos just då. Jo man tackar ja, de är oxå en bra gravid present hihi

Sambon är rätt duktig på sånt (både blommor och presenter) men nu var det ett tag sen. Frågade honom för någon månad sen om han har funderat något på förlossningspresent. Han såg ut som en frågetecken men googlade lite och sa att det inte är så svårt att köpa något jag gillar (typ en Audi S6 eller nått Flört). För någon dag sen frågade han om jag kanske kunde tänka mig en diamantring eller något smycke. Jag kanske ska ta och berätta att jag skämtade när jag nämnde förlossningspresent... Det viktigaste för mig är ju att vi får ett barn tillsammans och inga presenter i världen kan mäta sig med det. 
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

När dottern kom till världen fick jag ingen förlossningspresent, hade inte förväntat mig någon heller. Det vore ju inte helt fel men en liten uppmuntring efter de här månaderna men jag blir inte ledsen om jag inte får något.

Nu är jag klar med vagnen. Tvättade suffletten, innerfoder, skyddet till madrassen och varukorgen. En söm på varukorgen hade släppt så jag sydde ihop den. Nu är det bara bebisen som fattas. Flört Även om jag kanske drömmer om en Kronan Duo S så är jag rätt nöjd med att vi bara behövde köpa en liggdel för 300 kr för att ha en komplett vagn.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Dessa j*vla hormoner! Två möten på jobbet som gick så där. Besviken och trött. Var till läkaren med dotterns tå, ogillar läkaren vi fick träffa. Hon pratar med en som om man vore mindre begåvad. Ännu mer irriterad efter det. Rastlös dotter som inte vill som mamman vill. Slutade med att jag satt på en köksstol, lagade köttfärssås och storbölade samtidigt. Folk tittar på mig med en konstig, undrade blick när de får svar på varför jag går med kryckor för de tycker inte att jag ser gravid ut. Bara fet. Smällfet. Skitdag! Just ja, fredagen den 13:e imorrn. Kanske ska stanna i sängen hela morgondagen... Ledsen för mitt bittra inlägg men känner att jag behöver spy ut lite.

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?