Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie skrev 2013-09-04 19:56:15 följande:
    Samma här. Är verkligen en rutinmänniska och har haft fasta sovtider på dottern alltid.
    Visst har det funnits tillfällen när hon krånglat på natten och vaknat och vart ledsen men i det stora hela så har hon alltid sovit väldigt bra.
    Däremot har vi haft problem med läggningarna sedan hon började förskolan i höstas... vilket har vart fruktansvärt jobbigt. Nu har det blivit mycket bättre vilket känns skönt inför att bebisen ska komma.  
    Nattningarna har gått superbra i perioder. Men så fort hon har sovit lite för länge på vilan så har det varit krångel med att få henne att somna. Nu efter semestern började hon på avdelningen för de lite större barnen och då sa jag till att det var okej om hon vilade men jag vill inte att hon sover för då somnar hon inte förrän sent på kvällen vilket resulterar i att hon inte vill gå upp på morgonen. Hittills har det fungerat bra och jag hoppas att det håller i sig.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag kallade dottern för karatekid när hon låg i magen. Full rulle i princip hela tiden. När hon kom ut så var det full rulle när hon var vaken och är fortfarande men hon sover väldigt bra och har alltid gjort! Men för att orka vara så aktiv som hon är så behöver man nog sova ordentligt...  

Idag tog jag med mig mina Lergigan comp till jobbet och har precis tagit en. Hoppas på att slippa må som jag gjorde igår. Har tre möten jag måste vara med på. Men snart är det äntligen fredag och lyx på herrgård med trerätters middag, övernattning och frukostbuffé på lördag väntar. *mums*

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Det här med slemproppen... Jag vet att flera av er har skrivit om det tidigare och har undrat lite vad det är. Dåligt påläst, jag vet! Men nu när jag satt på toa så såg jag en gele/slemklump i trosskyddet så kom jag att tänka på att det kanske är den omtalade slemproppen. Nu var det inte så mycket (kanske storlek som en 50-öring) och heller inte första gången jag noterar "fenomenet" i trosan. (Ursäkta detaljerna!) Återbildas den om det skulle vara slemproppen? Är som skrivet inte första gången och klumpen skiljer sig mycket från vanliga flytningar.  

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Bör man nämna det för BM eller kvittar det?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

afroditekissen - Aha, tack! Då har jag lite bättre koll!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

FamMorrhår - Jag tror att jag bara har amingsinlägg kvar att köpa nu. Men det känns som att jag har glömt något... Ska du ha andningslarm? Eller någon annan för den delen?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag har köpt två paket Pampers New Baby 2-5 kg. Vet inte hur många av de minsta man vågar köpa. Dottern vägde ju nästan 4,5 kg så hon kunde ju inte ha dem så länge... Jag körde med engångs inlägg förra gången och tänkte ha det den här gången oxå. Kanske inte så ekonomiskt eller miljövänligt men jag tror inte jag orkar hålla på att tvätta och hålla reda på dem.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

anns - Det lustiga är att dottern låg på typ -7% på tillväxtultraljudet och ut kom en tjej på 4460 gram... Hade inte köpt ngt i stl 50 och har inte gjort det den här gången heller. Jo vi har nära till affären så det är inga problem.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Limawij - Hoppas att de tar hand om dig ordentligt på sjukan! Och vila, vila, vila!!

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?