Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Eli77, vi hade en Babytravel syskonvagn som både vi som föräldrar och barnen trivdes med. Lättkörd och mjuka säten för barnen att sitta i. Och så funkade de bra både på landet och i stan. Den är ju bred men det är ju de flesta syskonvagnar! Denna gång skippar vi syskonvagn, lillan är 3 så hon går ju mest ändå. Stora är 5...

Ang inköp så har jag förberett det mesta, har en del kläder från de förra två. Det enda jag behöver nu är en babyvakt men det ska jag låna av en vän...

• Mami2013

Hej Tjejer!

Hoppas att ni haft en bra helg och att ni kunnat njuta något av det underbara vädret!!
    Igår hade vi kalas för vår son som precis fyllt 5 år! Supermysigt men sååå jobbigt med magen och allt som skall göras!

Idag tog jag fram barnvagnen, tvättade av den och bytte från sitt- till liggdelen :) åh så kul att den kommer till användning igen!

• Mami2013

Ja renässans ska vara bra! Men om du har riktigt jobbig nästäppa som inte släpper med den så kan du ta Rhinocort Aqua, den hade jag under min förra graviditet då jag hade en asjobbig täppa som inte gick över med "vanlig" nässpray... Men som Anansie skrivit så brukar det gå över när graviditeten är över ;)

• Mami2013

Snultan, För mig känns förvärkar typ som mensvärk. Men det sprider sig som ett bälte runt mage/rygg...så det håller sig liksom inte vara framtill... Vet inte riktigt hur jag ska förklara på annat sätt.. Kanske man kan känna på olika sätt!? Har haft mycket förvärkar med de andra barnen också... Vissa har tur som knappt känner av sånt alls :)

• Mami2013

Snultan det låter som förvärkar du har! Ja man kan ju få det ett tag innan. Det kan hjälpa med panodil/varmt bad el dusch osv... Du lär märka skillnaden på förvärkar och riktiga värkar ;)

• Mami2013

Oj Lullabay!! Vad spännande! Du får uppdatera oss om hur det går ;) skönt iaf att du kommit såpass långt nu som vecka 36. Men ja som sagt, ju längre desto bättre! Håller tummarna gör att det lugnar ner sig för dig!

• Mami2013

Kan vi inte göra en tråd med fl-berättelser? :) hade ju varit superkul att läsa hur det gått med förlossningarna!!

Usch idag är det min tur att klaga :( Less på att ligga hemma. Och igår kväll hade jag såå ont av förvärkar så jag blev orolig att det skulle sätta igång. Men man lurar sig själv så lätt!

Spännande för din del med, FamMorrhår ;) det måste väl kännas bra att ha ett datum nu?

• Mami2013

Lullabay det känns som att det är nära för dig nu, minst sagt :) så himla spännande!! Bra att du packat väskan ifall att så ni slipper göra det i all hast när det väl är dags. Själv packade jag min för någon vecka sen, för säkerhets skull :-P passa på att vila nu :)

• Mami2013

Eli77, frågorna var ju inte till mig men jag tror att lungorna brukar ha mognat till vecka 36. Och efter 34:e graviditetsveckan så brukar dom ju oftast inte stoppa förlossningen om den väl sätter igång... Men man kanske kan få bricanyl så sent ändå? Det är vad jag fick förklarat för mig när min son föddes! (Vecka 34)

oavsett vad så är det väldigt spännande, så jag är riktigt nyfiken på hur det går för dig Lullabay? Har natten varit lugn?

• Mami2013
    Lullabay, men gud så spännande!! jag tror som FamMorrhår, första "oktoberbebisen" är nog här snart Skrattande
    Nu får du vila och vänta!

Idag har jag varit hos läkaren, kändes skönt för jag blev sjukskriven fram till förlossning. På intyget stod det om prematura sammandragningar, ordinerad vila, undvika tunga lyft osv. "Rör sig långsamt, vaggande gång"...
    haha nån som känner igen den där vaggande gången Skrattande ??
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?