Erli skrev 2013-09-17 14:01:29 följande:
Liten uppdatering:
I söndags satte förlossningen fart. Öppen 10 cm på knappt 3 timmar, de försökte stoppa det med bricanyl men det hjälpte inte. 17.52 föddes lille Lukas med urakut snitt, 6v för tidigt. Omtumlande med snittet då jag varit så inställd på att föda vaginalt. Men lillkillen mår bra och det är det viktigaste. 2200gr och 43 cm (kan tyvärr inte få in bild från mobilen). Han är helt underbar :) Ligger och tar igen oss på bb men hoppas kunna flytta ner till familjerum på neo inom ett par dagar!
Grattis till lille Lukas! Skönt att det gått bra ändå! Nyfiken på varför de valde att snitta? Du behöver såklart inte svara om du inte vill de!
Ta hand om er nu!!
"Skönt" Snultan att det blev som du ville?! För inte har jag väl missuppfattat då heller?! Skönt med planerat- o jäkligt skönt att slippa gå över.
Nedräkning för dig med nu! Spännande!!!
Idag har jag varit hos BM "sista" gången innan liten.. Tagit BAS-test å så..
Vanliga kontroller med- och jag har inte gått upp nått på 2v å inte heller har magen blivit "större".. Jag som upplevt att jag blivit smalare.. Men den kanske trillat ner?.. så från 11 fulla veckor till 38 fulla så har jag gått upp 8 kg- Känns skönt då detta stressat mig (Men jag har ändock ätit precis det jag velat, på gott o ont haha..).. Totalt har jag gått upp ca 10-11kg sen jag "upptäckte" min invånare..