Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Funderar om de är nå lurt här... eller om de är för att jag är förkyld... men tycker jag haft mera sammandragningar idag å känner mig öm i magen.. träningsvärk?

Vet inte om jag ska ringa å rådfråga eftersom de var aj aj på värkar å allt... men jag är så trött idag så en tur till förlossningen känns vansinnigt jobbigt bara för att de ska säga att de är lugnt...

• FamMorrhår

Slapp åka in till förlossningen iaf- men skulle ringa nå timmar senare å se hur de var då...

Öm i magen men de är nog lugnt.... måste vara för de får ju helst inte starta.... sammandragningar får jag ju tack å lov ha- snäll barnmorska. Haha...

Vilar vidare....

• FamMorrhår
    Mami2013 skrev 2013-09-12 20:14:32 följande:
    FamMorrhår hur går det för dig? Om det skulle sätta igång nu, vad händer då? Akutsnitt? Har gubben din kommit hem än?

Hela dagen var de sammandragningar å öm i magen av de.. ringde å rådfrågde men sa att jag eg inte ville åka in... haha.. känner mig så besvärlig.. skulle ringa dom nå timmar senare om status då... gjorde de å det var ju samma.. så trodde jag att jag kunde sova fick jag vara hemma.. Å de har gått bra- visst sömnen kom inte förren typ halv 1 men har sovit bra... åkt på hosta nu med så jag tror jag skyller aktiviteten i magen på förkyldningen...

OM de sätter igång (vilket inte jag tror) blir de akutsnitt... gubben kom hem i natt men måste väl åka söndag.. :'( å komma hem dagen innan snitt.. ska kolla upp om han kan ta ut föräldrarpenning eller nå de här sista dagarna - bara för att de lugnar mig om han är hemma....
  • FamMorrhår
    3småprinsar skrev 2013-09-12 19:47:29 följande:
    FamMorrhår: Vilken vecka är du i? Bra att du vilar!

V 38... 37+2 så de är ju eg luuugn om liten vill komma meen tror iaf de är förkyldningen sombär orsak...
  • FamMorrhår

De "första" man gör på morgonen är att gå in här å kika.. å vad ser man! GRATTIS Lullabay!!!!

• FamMorrhår

Håller tummarna för era vändningsförsök!!

Jag är så glad att jag ändå var "beredd" sen v 31 då moderkakan fortfarande var långt ner å att jag då bad om information å fick kejsarsnittshäftet å så! Men sen kan jag faktiskt rekommendera en film på internet om hela förloppet- stor de är SÖS som lagt ut.. jag googlade fram den..

Å sen låter man bli å läsa skräckhistorier!

Känner mig helt lugn inför mitt snitt, är iof inte rädd vare sig nålar eller smärta.. de hjälper nog mig en del...

• FamMorrhår

Nyfiken- hur mår Lullabay å lillan?

Halsbränna kan jag inte påstå att jag har meeen däremot uppstötningar nu å då.. som att de inte håller tätt när man ätit!..

Nu är de snart t o m rätt vecka!!! Längtar!! Idag är de 37+4.. enl appen 94%!! Kommer så väl ihåg när jag kissa på stickan å ja... med 8 mån framför mig! Nu är vi där!!

• FamMorrhår

Här var det livat! ;)

Sexbiten är nedlagd här- läkaren sa AJABAJA och tittade med onda ögat när moderkakan låg så långt mer... Inte vet jag om de ska kunna påverka men vi har varit lydiga.. Men jag kan drömma om de på natten ibland hahaha.. Meeen de får man ta igen sen... Känns inte som det är "så viktigt", närhet räcker så gott så! Hjärta 

Imorgon är de BM besök och nu är de näääära bebis.. Denna vecka kommer ju liten... Fränt... 
    Fnissat åt att jag verkligen inte bryr mig om nålar eller dyl- nääästan så jag skulle vilja se när de plockar ut liten, kanske inte när de skär men sen så skulle jag vilja..! Och moderkakan MÅSTE jag ju bara få se haha...
    Men jag funderar över hormonpåverkan och hur de fungerar när man snittas mot föder normalt.. De ska jag terrorisera barnmorskan med imorgon.. haha..        

• FamMorrhår
    Erli skrev 2013-09-17 14:01:29 följande:
    Liten uppdatering:
    I söndags satte förlossningen fart. Öppen 10 cm på knappt 3 timmar, de försökte stoppa det med bricanyl men det hjälpte inte. 17.52 föddes lille Lukas med urakut snitt, 6v för tidigt. Omtumlande med snittet då jag varit så inställd på att föda vaginalt. Men lillkillen mår bra och det är det viktigaste. 2200gr och 43 cm (kan tyvärr inte få in bild från mobilen). Han är helt underbar :) Ligger och tar igen oss på bb men hoppas kunna flytta ner till familjerum på neo inom ett par dagar!

Grattis till lille Lukas! Skönt att det gått bra ändå! Nyfiken på varför de valde att snitta? Du behöver såklart inte svara om du inte vill de!
    Ta hand om er nu!!  

"Skönt" Snultan att det blev som du ville?! För inte har jag väl missuppfattat då heller?! Skönt med planerat- o jäkligt skönt att slippa gå över.  
    Nedräkning för dig med nu! Spännande!!!   

Idag har jag varit hos BM "sista" gången innan liten.. Tagit BAS-test å så.. 
    Vanliga kontroller med- och jag har inte gått upp nått på 2v å inte heller har magen blivit "större".. Jag som upplevt att jag blivit smalare.. Men den kanske trillat ner?.. så från 11 fulla veckor till 38 fulla så har jag gått upp 8 kg- Känns skönt då detta stressat mig (Men jag har ändock ätit precis det jag velat, på gott o ont haha..).. Totalt har jag gått upp ca 10-11kg sen jag "upptäckte" min invånare..
  • FamMorrhår
    Erli skrev 2013-09-17 16:27:43 följande:
    Tack så mycket :) skönt ändå att det är över!
    Allt gick fort, öppnade mig fullt på mindre än tre timmar och hade väldigt intensiva värkar som gjorde att hans hjärtljud sjönk, i slutet ville de inte riktigt gå uppåt igen mellan värkarna. De tog laktatprov för att kolla tecken på stress och även det var förhöjt. Så precis när jag skulle börja krysta kom läkaren och sa att de tyvärr måste ta ut honom direkt eftersom han är så liten och skör orkar han inte längre hämta sig mellan värkarna. Efter det minns jag inte så mycket, åkte iväg i full fart till op, folk överallt. Det sista jag minns är att narkosläkaren står och prata lugnande och klappar mig på huvudet.
    Men allt gick bra ändå :)

Hej och hå. men tack gode att de har sån koll! Hoppas det känns okej för dig trots allt! :)

Åh känns som massa är på g! Så spääääännande!!!  
  • FamMorrhår

Tänk jag är dagen före dagen D nu.. Så spännande att ja jag vet inte vad....
    Inga känningar på att de skulle dra igång av sig själv iaf... Men de är väl bra de eftersom de inte får..
    De enda jag känt i veckan är ilningar i bäckenet- den lilla kanske tryckte ner huvudet lite..   

Ang fostervattnet så sa barnmorskan på föräldrautb att det kan bli ett liiitet hål högt upp så kanske de kommer lite.. men hinnorna ner till är som hel o "buktande" liksom.. Så då kommer de bara liiiiite.. Typ..   Tja inte vet jag...

• FamMorrhår

Å här kom en liten flicka igår morse! ?

Jag trodde de var en pojk men tji fick jag! Snittet gick super bra och ett otroligt team i opsalen!! Bra upplevelse blev det! De enda som blev vart lågt blodtryck och puls så jag vart yr. Men de fixade dom snabbt!!

51cm och ganska precis 3kg... så vacker!!

Uppe å går är jag men kanske inte så kaxig haha... känns ju om man säger så..

• FamMorrhår

Tack å tack! Vi är kvar på bb å blir nog minst till imorgon... mjölk har jag, men vi har svårt med amningen vi nybörjare! Men snart kanvi nog!

Magen känns ju av men alvedon o ipren räcker åt mig!

Hade bara känsla om pojke... såå många pojkar i sambons släkt så jag trodde de bara var så! å sen all skrock... bara mage inge annat- hjärtslagen- har mått kanon tja sääkert fler så jaa.. hehe trooodde... UL så sa de "jag ser ingen pung men törs inte säga att det är en tjej".. men se de var de ju.. <3

• FamMorrhår

Inte skrivit på länge men följer med! Så roligt nu när det börjar hända grejer här! Följer med spänning alla kommande små bebisar!

Vi mår bara bra. Konstigt vad dagarna går fort med prinsessan på utsidan... ?

Vi tjorvade med amningen första dagarna.. hon fick inte tag men mjölk fanns.. amningsnapp var vår lösning, men den har vi fått bort nu å de går bra ändå.. ont som attan på ena bröstet de första sugtagen- troor de är då hon inte får tillräckligt stort tag, men hon verkar rätta till det då å sen gör de inte ont.. De överlever jag om jag slipper ha koll på amningsnappar å springa å tvätta osv!

Lite läskigt tycker jag de är med så snabb viktminskning som de varit dessa 2,5v... må väl äta massa så man inte rasar av amningen.... har ca 2kg till startvikt innan grav.. dessutom KAN man röra sig nu...

Lider med er som har så ont! Huga... Ta hand om er!! Snart är småttingarna här!!?

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?