• Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Själv har jag BF 11 oktober, så är nu 32 fullgångna veckor. Det har varit intensivt de sista veckorna då jag fick åka in och stoppa värkarna redan i v31! Tog 2 doser av bricanyl och en nedrans massa tester för att hålla koll ordentligt. Kan tillägga att min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt i v36+6 (moderkaksavlossning) så dom har lite "extra koll" på mig denna gången.

Nu har jag i alla fall inga värkar längre, men foglossningen smärtar mig något kopiöst, bebisen har vänt sig och troligtvis redan fixerat sig då jag även känner smärtor ner i mellangärdet, känns som knivhugg. Det kommer bli tungt de sista veckorna har jag en känsla av och tänkte att det kanske är fler som känner som jag.

Tre läkarbesök väntar också, måndag blir det läkaren, tisdag UL och onsdag en vanlig gravkontroll hos BM. Mycket spring blir det :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 18:52
    Våra BF-datum!

Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Lillapyretsmamma - 27 oktboer
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 18:32
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-20 19:13
    Eija76 - 4 oktober
    Anna 2011 - 7 oktober
    Lullabay - 11 oktober
    Sania - 11 oktober
    Therese S - 12 oktober
    Sajood - 15 oktober
    NovemberMommy - 15 oktober
    Mami2013 - 25 oktober
    FridaE - 26 oktober
    Gladadagar - 26 oktober
    Erli - 27 oktober
    LinnElin - 30 oktober

• Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?
  • TessTessan

Mami min barnmorska å läkaren på förlossningen igår trodde verkligen den låg me huvudet neråt. Tills dom gjorde ul igår kväll. Så dom kan ju känna väldigt fel.
    Men sammandragningarna känns bättre nu på morgon. Men har ingen lust att ligga still å vill i 5 veckor nu :-/ men det måste jag väl. Hade ju massa andra planer, skulle gå på stan å köpa på mig amningsbh å bebiskläder osv. Hmm sen känns det inte bra att jag måste låta min sambo sköta allt annat! Har du fortfarande sammandragningar?

Snultan nja lite nervös är jag hur allt ska sluta nu. Vart så paff å chockad av beskedet igår bara. Hoppas ditt vändnings försök lyckas på tisdag! Du får gärna berätta om det sen. Känner att jag måste börja läsa på lite om det å snitt om det skulle bli det!

• Snultan
    NovemberMommy skrev 2013-09-14 23:39:15 följande:
    Kan informera att min bebis har äntligen vänt sig dock väldigt ostabil. Hoppas bara att den inte vänder tillbaka

Vilken vecka är du i?
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan
    TessTessan skrev 2013-09-15 07:16:14 följande:
    Snultan nja lite nervös är jag hur allt ska sluta nu. Vart så paff å chockad av beskedet igår bara. Hoppas ditt vändnings försök lyckas på tisdag! Du får gärna berätta om det sen. Känner att jag måste börja läsa på lite om det å snitt om det skulle bli det!

Förstår det. Jag vart åxå jätte chockad. Var hundra på att han vänt sig för flera veckor sen. Försökte ju psykiskt förbereda mig på en vanlig förlossning sen så hände det och alla tankar slogs om. Nu är jag mest inne på hur vändningsförsöket blir. Kommer det göra ont? Kännas obehagligt? Kommer det lyckas? Har rätt bra koll på hur de fungerar. Fått information och kan tipsa om att googla hittade ett häfte från ks där de fanns massa bilder. Är mest orolig för att fasta. Hur ska detgå till? Jag som är hungrig hela tiden :-P
  • Snultan

Och detta att man kan bli darrig och få hjärtklappning av bricanylen tycker jag låter väldigt obehagligt :-/

• muffins01

Snultan! Jag gjorde vändningsförsök med mitt första barn (kommer förm få göra de igen då även detta barn har rumpan ner än så länge) och kan säga att jag var jätte rädd innan för jag hade läst så mkt otäckt om det!! Men jag tyckte inte alls det gjorde ont på nåt sätt? Visst, lite smått obehagligt men absolut inte ont eller så. Nu misslyckades försöket för hon satt som ett smäck, gick inte att rubba henne, så det blev kejsarsnitt, även de gick jättebra och är ett fint minne :) lycka till! :)

• Sajood

Ojoj! Så spännande! Har visst missat massor de senaste dagarna! Stort grattis till tjejen, Lullabay! Här är det fortsatt lugnt, men lite less är jag allt...

• Ss85

Jag e me orolig att min bebis ska ha vänt sig igen.. Inte för att jag känt något utan mest bara orolig. I v.33 låg rumpan ner men i v.35 låg huvudet ner så hoppas bebis håller sig så! Idag lossnade en pytte pytte bit av slemproppen!!! :)

• Snultan
    muffins01 skrev 2013-09-15 08:52:21 följande:
    Snultan! Jag gjorde vändningsförsök med mitt första barn (kommer förm få göra de igen då även detta barn har rumpan ner än så länge) och kan säga att jag var jätte rädd innan för jag hade läst så mkt otäckt om det!! Men jag tyckte inte alls det gjorde ont på nåt sätt? Visst, lite smått obehagligt men absolut inte ont eller så. Nu misslyckades försöket för hon satt som ett smäck, gick inte att rubba henne, så det blev kejsarsnitt, även de gick jättebra och är ett fint minne :) lycka till! :)

Jag har läst ganska många "fina" historier oxå. De verkar som de beror på vilken läkare man får. Som alltid. Sen är jag rätt känslig så kan uppfatta lite som mkt ont ibland :-P men de ska nog gå bra och återstår att se om han vill flytta på sig eller inte :-P
  • eija76
    Ss85 skrev 2013-09-15 10:41:04 följande:
    Jag e me orolig att min bebis ska ha vänt sig igen.. Inte för att jag känt något utan mest bara orolig. I v.33 låg rumpan ner men i v.35 låg huvudet ner så hoppas bebis håller sig så! Idag lossnade en pytte pytte bit av slemproppen!!! :)
    Om det inte blir för privat: hur var den lilla biten slempropp? själv har jag liksom väldigt vattniga flytningar så funderar på om det börjat sippra fostervatten.
  • FamMorrhår

Håller tummarna för era vändningsförsök!!

Jag är så glad att jag ändå var "beredd" sen v 31 då moderkakan fortfarande var långt ner å att jag då bad om information å fick kejsarsnittshäftet å så! Men sen kan jag faktiskt rekommendera en film på internet om hela förloppet- stor de är SÖS som lagt ut.. jag googlade fram den..

Å sen låter man bli å läsa skräckhistorier!

Känner mig helt lugn inför mitt snitt, är iof inte rädd vare sig nålar eller smärta.. de hjälper nog mig en del...

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?