Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullabay, kanske nåt på gång snart? Man kan ju känna sig "konstig" ett tag innan men det kanske börjar närma sig för dig!?

FamMorrhår, jag känner mig som dig! Sammandragningar så fort jag reser mig från soffan...även den där jobbiga molande känslan nedtill. Jobbar din man långt bort? Trist om det skulle sätta igång när han inte är hemma!

• Mami2013

Ja det är ju bara att vänta å se! men hoppas att den stannar inne ett tag till, det kanske är kroppen som förbereder sig som gör att du känner dig konstig. Själv blev jag orolig att något var på g igår men efter nattens sömn så lugnade det ned sig. Haha man kan verkligen lura sig själv ibland Glad Men nog får de stanna inne i några veckor till!

• Mami2013

Förresten lullabay, har du skrivit förlossningsbrev? jag funderar på att sätta mig med det nu när jag är sjukskriven för att fördriva tiden lite...men vet inte riktigt vad man ska ha med!?

Nån annan som har skrivit förlossningsbrev och har bra tips på vad man kan ha med? Glad

• Mami2013

Tack Lullabay :) jättebra brev! Använder gärna vissa delar som bas ;)

Anansie, ja det där med att bli "pratad över huvudet" är något jag känner är jätteviktigt att ta upp! Jag vill vara med på vad som sägs och beslutas, likaså min sambo. Jag glömde också att ge mitt pyttelilla brev (hade typ bara skrivit nån rad) förra gången men det gick superbra ändå. Hade världens bästa bm, hon var såå underbar!

• Mami2013

Ja Blobba lite kul faktiskt :) min styvmamma fyller dessutom år den dagen, så jag hoppas nog att bebis får en egen dag :-P

• Mami2013

Haha FamMorrhår :) du överlever nog den där bristningen! Bristningar är hormonellt och jättevanligt. Jag fick lite på brösten när jag började amma min son, sen med dottern så fick jag lite på magen (kan säga att jag fick paniiik då, löjligt jag vet :-P) de sista veckorna av graviditeten. Denna gången har jag inte fått några ännu... Får väl se om det kommer! "Mammatatueringar" tyckte jag var ett väldigt bra ord :) ska nog börja använda det istället ;)

• Mami2013

FamMorrhår jag tror man "får" gå över två veckor i de flesta landsting. Sen brukar dom sätta igång en!

Anns, vad härligt det låter att ta en promenad!! Har inte kunnat göra det på många veckor utan att få ont... Jag bor några mil norr om Göteborg, kommer att föda i Borås! Vart bor du och var ska du föda?

• Mami2013

Haha Lullabay det går säkert bra :) jag har ju klarat mig i snart två veckor sen min släppte! Men man vet ju aldrig... Jag håller tummarna ;)

Vilken snygg vagn TessTessan!! :)

• Mami2013

LinnElin oj vad jobbigt! Ta det säkra före det osäkra tycker jag. Ring fl så du får komma in, bättre att kontrollera en gång för mkt!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?