Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ja den kan återbildas. Men det låter som slemproppen ja. Även om den inte återbildas kan det ta ett bra tag innan något händer dock, men ring till din bm och fråga vad du ska göra kanske?Eller 1177, går nog inte få tag i bm såhär på en lördag :P

• Lullabay

FamMorrhår, ja jag kan tänka mig att det blir mer verkligt på något sätt! Förstår att det är läskigt, dom vet fortfarande inte vad som hänt? Och hur länge du ska ligga? Mami2013, ja det kan vara en bra idé att försöka vila så mycket som möjligt :) Tror dock dom stoppar om du skulle åka in nu...försöka stoppa iafP Blir ju lite svårt om tex vattnet går men xD

• Lullabay
    Anns, Välkommen och grattis till pojken! Trevligt att det fortfarande trillar in nya :)

Afroditekisssen, Välkommen du också!! Härligt  att du har jobbar färdigt! Själv tänkte man jobba hela vägen, och bara gå ner i tid...börjar dock ångra mig lite, speciellt efter helgens plågor, känns tufft att man ska iväg och jobba idag (heltid fortfarande) :P.

En liten uppdatering från mig annars; Har visst börjar samla på mig vatten, fy satan vad ont jag hade i ben och fötter igår, svullna som satan dessutom:P Usch. Men har fått mycket gjort nu dessa två dagar.
    Har inhandlat allting färdigt. Hämtar dock inte vagnen för ens det är dags. Känns så skönt att allt är färdigt, då jag kommer ihåg paniken när min son kom...var ju inte ens halvfärdig när han beslutade sig för att komma ut så sambo och även min mamma fick inhandla nästan allt under tiden jag låg på BB, så det skulle vara klart när jag kom hem.
  • Lullabay
    LinnElin, haha. Så sätt har jag tur, både min sambo och min mamma visste precis vad jag ville ha. Fanns nog ingenting vad jag minns som jag inte var nöjd med. Dom gjorde ett kanonjobb!! :) Men det är ju självklart roligare att få välja och shoppa själv. Det blev en ny vagn, Crescent Comfort heter den. Kommer bli kanon!!!

Havandeskapsförgiftning....njae det vet jag inget om ärligt talat:P Vattenansamling är ett symtom på det eller?
  • Lullabay

Är nog ingen riskt för det. Mina prover på äggvita samt blodtryck har alltid sett bra ut :)

• Lullabay
    Mami2013, ja det är rätt vanligt har jag också hört, men det verkar ju nästan som om jag ska råka ut för ALLA jobba "symtom" denna graviditeten, medan jag med min son inte hade några alls:P

Limawij, Hej och välkommen till tråden! :) Ja det känns tufft nu sista biten det håller jag med om. Jobbigt med streptokocker...det är oftast inte farligt vad jag har förstått det som, troligtvis så kommer du få antibiotika under förlossningen.

Usch vilken jobbig dag annars, här iaf. Skulle ju fasta eftersom jag hade ett blodprov att ta kl 9:15....blä för att fasta. Var så yr i bollen när dom tog blodprovet att jag nästan svimmade:P Jag är ju känslig för dessa nålar i vanliga fall men det blir ju inte bättre när man är illamående redan INNAN blodprovet:P Haha. Hoppas jag får bra resultat på dom iaf, jäkla hb till att vara lågt hela tiden. Jag vill inte få järn via dropp!!!!!
    Fick hem min bröstpump jag köpte idag med, skoj skoj. Alltid kul när man får paket när man kommer hem :) Hehe.
  • Lullabay
    FamMorrhår, hahah som det kan gå säg:P Själv valde jag Medela mini Electric. Hade grymma problem med amningen förra gången och kände att jag då inte pallar med en manuell om det skulle bli samma igen.
    Slet som ett djur förra gången...
    Nu hoppas jag självklart att jag inte behöver den alls men, sån tur har man väl inte:P
  • Lullabay

Oj, hoppas min svullnad håller sig till fötter i vader då, det låter inte skoj alls. Min son är iofs bara 3, men han använder nästan aldrig vagn, vi diskuterade alternativet med syskonvagn men kändes sagt vad onödigt. De få gånger han behöver den är både jag och sambon med så då kan vi använda två vagnar (tror dock inte det kommer hända ens :P). Så vi skippade det iaf.

• Lullabay

Jag har 7 veckor kvar till bf, men har redan satt ihop spjälsäng och tvättat alla kläder och packat ner i lådor :P Sonen kom ju 4v tidigt så jag vill hellre att det är klart lite innan ifall att denna också får för sig att titta ut tidigare. Vem vet, om man följer ett mönster, många som gör det. Kan ju isf betyda att man bara har 3v kvar :O haha.

• Lullabay

Nää illamående har jag aldrig haft i mina graviditeter. Alltid sluppit, inte ens lite i tidigt stadie :P

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?