Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Känner mig "mosig" idag.. å har lite mensvärksliknade "smärta" längst längst ner i magen... Å liten rör sig "annorlunda" o mycket inbillar jag mig... spännande ändå men de är väl bara sånna vanliga saker.. gud så jag över analyserar allt nu föe tiden....

• FamMorrhår

LinnElin- du uppdaterar väl oss!?! Åk o kolla.. Men jag förstår dig- jag vill inte heller "störa" men vart tillsagd jag med då jag var inlagd och dom sa att är det nått ring - dom är bemannad dygnet runt!.. 

Snygg vagn- vart är den ifrån?

Vi har köpt en Emmaljunga city cross... Måste ha en vagn som går å höra på div. underlag.. Å har bekanta som haft sånna å varit nöjd så hoppas den passar oss.. 

Först vilat mest hela dagen men har  nu varit ute o pysslat.. stenhård mage hela tiden.. Men åter i soffan så "slappna" den av... De märks att man är i senare delen nu... Min App säger 29 dagar kvar- fräänt..           

• FamMorrhår
    Mami2013 skrev 2013-09-02 19:17:02 följande:
    FamMorrhår... Måste bara fråga dig som inte heller får göra nåt hihi.. Hur fasen får du tiden att gå på dagarna? Jag har ju visserligen två barn som måste ha mat osv osv... Men det blir ju riktigt långtråkigt att bara ligga i soffan!?

Nån som har bra boktips?

Ja a du.. datorn är rätt utnött... denna sida.. facebook.. tvn.. soffan går de väl snart hål i (och de blir inte helt skönt hur man än bullar upp med kuddar)...
    OCH om man samlat tillräckligt mycket tvätt kan man ta en heeel dag med å köra en maskin nu å då.. haha.. 
    Sen har jag iof en hel hög med hundar.. Så jag är ute på gården bara med dem en del.. 
    Åker å träffar nån å pratar skit i timmar.. 
    Sen ignorerar man de där ta de lugnt lite o gör nått ändå annars klättrar man nog på väggarna totalt...      
       Nu har jag iof varit super trött nån dag så då kan man ju vila mycket.. men jag känner mig så förbannat lat o nää av det... 

Tyvärr inga bokförslag..   

• FamMorrhår

Nä just nu vill jag snabbspola tiden till nästa måndag...

Men om man har en sak på dagen som händer- då går dagen myyyycket fortare.. Även om de bara är ett besök hos BM som tar 30 min.. Kan ju iaf lura mig med det..  

Kanske jag ska försöka mig på att läsa nått.. var länge sedan jag gjorde det men minns att jag oftast fastnade i böckerna när jag läste... KAN ju vara värt det!  

• FamMorrhår

Imorgon är det dags för barnmorskebesök även för mig.. Ska bli skönt o höra hjärtslag igen...

Snacka om att liten ändrat rörelsemönster.. jag tycker de känns som att den försöker sträcka på sig nu för tiden.. o trycker lite åt nå håll ibland.. Stackars liten- trååångt o jävligt...    

Mer sammandragningar nu tycker jag.. eller mer nja om jag går så är den typ hård under hela tiden tills jag är still..
     Hoppas sammandragningarna gör nytta med... 

• FamMorrhår

Kanske lite lågt övertryck ja men jag törs inte säga om det skulle hänga ihop... tycker dom alltid säger att allt är annorlunda när man är gravid.. hört om de som normalt ligger högt som haft strålande tryck hela graviditeten...

Men sen är ju allt de individuellt.. haft pat med övertryck på 90 (ej gravid) å jag reagerade men de var normalt för henne.. Men ta de lugnt när du ställer dig upp å dyl så de "hänger med"... Å så säger vi väl "prata med din barnmorska".. fniss..

Idag är de 36+0 här och jag är galet rastlös.... nästan lite panik i de hela.. har dammsugit lite å städat kök, fixa tvätt å ja klockan rör sig inte.. Kan ju inte hålla på så här idag- då kommer jag ju inte kunna röra mig ikväll å imorgon.. dessutom en känsla av att inte helt få luft.. antar liten trycker upp å sen täppt i näsan... Hej bitter....

• FamMorrhår

Nääästan lite halvt uppläxad av barnmorskan att ringa förlossningen och iaf prata med dem OM man tycker den rör sig mindre eller om man mår märkligt på nå vis... så ring med er! 

Allt var bra oss. Känns skönt de! SF var 34  (v 36+0 ) Hjärtat slog 155-160 idag på liten.. Sparkade o skruvade på sig då hon skulle lyssna.. Gulligt... HUvudet ner men hon ville inte kolla om den var fixerad eller ej eftersom moderkakan är där nere så tyckte hon de var dumt å "böka".. Lät i min värld klokt!  

• FamMorrhår

Haft typ molvärk till å från nere i magen sen måndag..nån stickande eller nån konstig känsla i ljumskarna... ska allt mjuka upp sig lite i några veckor nu eller... Känns ju så där spännande isf...

• FamMorrhår

Hemma med grav.penning... för tungt jobb....

Vaknat med sammandragningar. . Höll väl på å pinka på mig av de... så nu är nattmacka intagen.. hum... hoppas sömnen återvänder. ...

• FamMorrhår

Synd man inte orka hålla igång alla dagar så som denna... ute på vift mellan 10-17 då går ju dagen fort fort...
    Meeen jag får nog sota för detta ikväll o imorgon... Ryggen säger nått o magen är stenhård...

Fy bubblan vad jag längtar tills bebben kommer ut! <3

Hur har ni de, har ni köpt/ordnat "allt"? 
    Känns som det mesta är i ordning här nu, vill ha en babyvakt och sen ska jag väl köpa inlägg till bhn..   

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?