Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Erli - Det tyget jag använde köpte jag på Ikea. Tycker det kan vara rätt dyrt med metervara om det är fint. Annars kan man ta påslakan som inte används längre.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Jag och lustgasen var BRA polare förra gången så jag tänkte nog köra på det igen samt EDA:n. Fick inget som helst stöd under dotterns förlossning av hennes pappa så jag låg i princip i sängen under hela värkarbetet bortsett från när jag va på toa. Allt blev så konstigt när han var med så barnmorskorna höll sig borta kändes det som. Den här gången har jag bättre stöd och mycket bättre koll. Tänkte även ta med min TENS-maskin och be om akupunktur. Men jag hoppas på att det går rätt fort väl inne på förlossningen.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anns skrev 2013-08-25 21:57:30 följande:
    Hoppar gärna på tråden efter att läst igenom allas inlägg, söndags underhållning :). E beräknad till 27 Oktober och om UL stämmer så blir det en pojke. Ser verkligen fram emot att träffa vår son, men han får stanna kvar i magen ett tag till även om jag längtar enormt mkt efter dagen det.   

Välkommen! Oj, läst hela tråden? Bra kämpat! ;) Hur har din graviditet varit hittills?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anns skrev 2013-08-25 22:33:48 följande:

Haha ja det har blivit mkt läsande här inne sista tiden. Lite nerver som börjar krypa sig på tror jag. I det stora hela har den varit ok med undantag från perioder som varit lite tyngre. Varit sjukskriven stor del av graviditeten vilket blir tradigt till slut, hade önskat att jag kunnat jobba in i det sista för att få tiden att gå=). Lite förvånad är jag över alla konstiga symtom man kan drabbas av. Att det e så olika för alla.

Om jag minns rätt av det jag läst så hade du  besvär med foglossning? Kanske minns fel. Hur har din graviditet varit i övrigt?

Yes, jag har foglossning. Bläää om jag själv får uttrycka det! Graviditeten började med en hemsk huvudvärk. Så fort jag kände doften av ett visst sköljmedel vi hade hemma så fick jag ont i huvudet. Sen räckte det med att det var sol ute så smällde det till i skallen. När det gick över så kom illamåendet. Woho... Fick Lergigan Comp utskrivet men det hjälpte så där. Har en underbar chef så jag har kunnat gå hem från jobbet när det har blivit allt för olidligt. Och sen i v. 16 började fogarna göra ont. Om någon undrar så blir det INGA fler barn efter det här! Flört

Vad har du varit sjukskriven för? Några barn sen tidigare?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Lullabay - Svullna ben och fötter är rätt oskönt! Ingen havadeskapsförgiftning på g va? Vad blev det för vagn? Du kanske har skrivit det tidigare men minnet är bra men kort. Skönt att ha alla saker hemma! Min sambo är en av de bästa men jag skulle nog aldrig våga låta honom shoppa allt om jag inte skickade med honom bilder och exakta beskrivningar på det som skulle inhandlas. ;)

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-26 07:56:54 följande:
    LinnElin, haha. Så sätt har jag tur, både min sambo och min mamma visste precis vad jag ville ha. Fanns nog ingenting vad jag minns som jag inte var nöjd med. Dom gjorde ett kanonjobb!! :) Men det är ju självklart roligare att få välja och shoppa själv. Det blev en ny vagn, Crescent Comfort heter den. Kommer bli kanon!!!

Havandeskapsförgiftning....njae det vet jag inget om ärligt talat:P Vattenansamling är ett symtom på det eller?

Det är väl mer svullnaden som kan vara ett symptom på det. Fast barnmorskorna brukar ju kolla äggvita i urinen och blodtryck varje gång så de reagerar rätt fort om det är några avvikelser. Du behöver nog inte oroa dig alls! Jag svullnade rejält om fötter och ben på kvällarna när jag väntade dottern men det var aldrig något. Tänkte extra mycket på att ligga högt med benen och fötterna så fort jag fick chansen.
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Havandeskapsforgiftning/
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

FamMorrhår - Jag har oxå en MAM. Syrran fick inte igång sin mjölkproduktion så jag fick hennes. Förra gången hade jag en Avent och den funkade bra när jag väl fick in snitsen.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Min dotter totalvägrar vagn så vi skippar syskonvagn. Hon blir iofs 4 år i januari så det kanske inte är så konstigt.

Igår åkte sambon iväg och köpte ett skötbord. Så nu är nog det mesta klart tror jag. Kanske dags att börja tvätta kläder och lägga i lådor... Någon som har satt ihop sängen än? Jag har ju två månader kvar och jag tycker att det är lite tidigt för min del.

Någon mer än jag som har börjat må illa igen? Både igår och idag så har illamåendet kommit runt åttatiden på morgonen. Jag kan tycka att det räcker med krämpor nu!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Therese S - Skönt att ha fått ett datum! Min BM kollade inte mitt Hb sist då jag var ärligt och sa att jag har glömt att ta dem. Vad ligger ditt Hb på? Mitt ferritinvärde ligger ALLTID lågt (mellan 6 och 20) men det verkar inte vara lika viktigt under graviditeten som Hb-värdet eller har jag fel?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Idag har jag tvättat nästan alla bebiskläder. Insåg att jag måste komplettera lite grann. Tvättade även sängkläderna. Fick för mig att jag hade köpt påslakan till vagnen oxå men hittar inte det, men däremot lakanen. Nu är jag trött som en gnu!

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?