Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ja jag tyckte om sovpåsen! Supersmidig och det måste ju funka i babynest med! Vi hade en vagga och så "korvade" vi ihop filtar runt om henne så det blev samma princip som ett babynest och det funkade med påsen!
    Jag tror att om du har en tunnare overall och ett täcke/filt i vagnen till en början så räcker det nog fint! Det är trots allt inte såå kallt i oktober (beror ju på vart man bor iofs)...

• Mami2013

Mina barn är lika din dotter LinnElin! De sparkar alltid av sig täcket. Dom har också sovit i sina sängar från början, såå skönt måste jag säga! Är så rädd att jag el sambon (ffa sambon som är mkt större än lilla mig) skulle rulla på bebis om den låg mellan oss i sängen!

• Mami2013

Men Gud vad obehagligt LinnElin!! Skönt att det inte var er bil som blev uppeldad!

Fr.o.m. Igår så blev jag sjukskriven pga prematura sammandragningar, riktigt skönt att slippa oroa sig. Det lugnar ner sig en del när jag vilar.. Men ååhh vad jag längtar efter bebis!!

Välkommen Amandaa!! Då har du bf strax före mig, jag har den 25/10! Hur mår du?

• Mami2013

Amandaa jag kommer att vara sjukskriven till den 11/9 först, då har jag läkartid igen. Bm säger att jag skulle behöva sjukskrivning ända fram till bf om inte jag får Gravidpenning... Anledningen är att jag har fött barn för tidigt så dom vill vara extra försiktiga!
    Hur är det med dina ben? Jag fick som myrkrypningar i benen och fick då tips om att äta magnesium mot det, så det har jag börjat med och det känns mkt bättre :)

• Mami2013

Jag födde i vecka 34+1, men åkte in till fl med vattenavgång i 31+5. Så ja det känns skönt. Har dock två barn hemma som inte alltid tycker att mamma är så rolig :-P
    Ja kolla det med magnesium, jag hade det precis som dig! Jätteskönt när det släpper :)

• Mami2013

Oj Erli, ta det nu så lugnt du kan! Min tapp var helt utplånad i vecka 31+5, pojken kom i 34+1 efter att jag varit inlagd sen 31+5 med bricanyl, adalat-tabletter och sängläge. Håller tummarna för att liten håller sig kvar så länge det bara går! Men OM bebis föds för tidigt så ska du veta att vi har väldigt bra neonatalvård här i Sverige!! Så vila nu och ta hand om dig så gott det går :)

• Mami2013

FamMorrhår, sex på recept hihii :) jag är också lite extra sugen bara för att jag inte KAN. Allt gör ju ont när man har sex nu, iaf för min del. Vad tycker din karl om sexbristen då? Tror min tycker det är lite jobbigt ibland :-P

• Mami2013

haha nej så klumpig man lär känna sig! undrar hur dom lyckas som provar den sk "färdknäppen", att ha sex för att få förlossningen att komma igång...jösses...skulle jag nog aldrig fixa!

• Mami2013

Ja herregud det kan dröja alldeles för lång tid! Det ska ju kännas okej efter avslaget också. Första gången vi försökte efter första barnet var efter 3 veckor. Alldeles för tidigt för mig, jösses vad ont det gjorde :-P

• Mami2013

Välkommen TessTessan! Vi har ett namn klart och det är Melvin. Svårt att enas om namn tycker jag.

Idag har varit en väldigt jobbigt och påfrestande dag. Har legat hemma i soffan och så fort jag har gått upp sa har sd kommit med en gång. Det har räckt att bara gå en liten bit inomhus. Och nu på kvällen tog jag panodil och värmekudde och la mig i soffan men nu börjar det ändra karaktär. Det är den där mensliknande smärtan i nedre delen av magen... Hoppas på en lugn natt nu och att det avtar när jag fått sova!

Hur mår ni tjejer?

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?