BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Ss85 skrev 2013-09-24 22:59:29 följande:
Måste fråga.. Kommer ni ha kudde i spjälsängen till er bebis? Vi har haft de till våra två tidigare barn men nu hittar jag inte den o när jag nämnde de för några sa de nä, men man ska väl ändå inte ha kudde till nyfödda! Har googlat runt lite o de flesta skriver att man ska ha kudde för att bebisens huvud inte ska bli platt o så.. Så jag känner nog att bebis ska ha en kudde! Om ni ska ha kudde, va har ni för kudde då o vart har ni köpt den? :)Jag stickade en kudde och fyllde med ett hopvikt mindre tygstycke, och stoppade sen in i ett örngott. Kudden är mjuk men ganska liten o platt. Som madrass har jag ett tjockare täcke (för vuxna) som jag vikt ihop så att det går upp lite på sidorna och blir lite av den där imagenkänslan. Vet inte om det är det bästa men det känns bra...
God morgon föresten alla!
Sover oftast i intervaller, vaknar mellan kl 2-5 men sover oftast nån timma eller två från ca åtta och kanske en stund på dagen. Nätterna när jag sovit hela natten utan ens kisspaus förekommer och är väldigt uppskattade :)
Har ett ganska tjurigt tonårshumör här hemma och tycker synd om min sambo, men han förstår (oftast).
Måste säga att ni som redan har barn är en stor inspirationskälla, att läsa om er vardag och allt omkring.
Ni verkar vara toppenföräldrar!
Blobba, glad att du fått sömn i natt och önskar dig en bra dag!