• eija76

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ss85 skrev 2013-09-24 22:59:29 följande:
    Måste fråga.. Kommer ni ha kudde i spjälsängen till er bebis? Vi har haft de till våra två tidigare barn men nu hittar jag inte den o när jag nämnde de för några sa de nä, men man ska väl ändå inte ha kudde till nyfödda! Har googlat runt lite o de flesta skriver att man ska ha kudde för att bebisens huvud inte ska bli platt o så.. Så jag känner nog att bebis ska ha en kudde! Om ni ska ha kudde, va har ni för kudde då o vart har ni köpt den? :)
    Det verkar vara olika bud på föräldrautbildningen. Barnmorskan vi hade sa att det inte behövs kudde, istället kunde det bäddas med ett underlag som så att säga blev mjuk omkring kroppen så att det känns mer som i magen. Om vi hade kudde så skulle den vara liten.
    Jag stickade en kudde och fyllde med ett hopvikt mindre tygstycke, och stoppade sen in i ett örngott. Kudden är mjuk men ganska liten o platt. Som madrass har jag ett tjockare täcke (för vuxna) som jag vikt ihop så att det går upp lite på sidorna och blir lite av den där imagenkänslan. Vet inte om det är det bästa men det känns bra...

God morgon föresten alla!

Sover oftast i intervaller, vaknar mellan kl 2-5 men sover oftast nån timma eller två från ca åtta och kanske en stund på dagen. Nätterna när jag sovit hela natten utan ens kisspaus förekommer och är väldigt uppskattade :)
    Har ett ganska tjurigt tonårshumör här hemma och tycker synd om min sambo, men han förstår (oftast).

Måste säga att ni som redan har barn är en stor inspirationskälla, att läsa om er vardag och allt omkring.
    Ni verkar vara toppenföräldrar!

Blobba, glad att du fått sömn i natt och önskar dig en bra dag! 
  • eija76
    Snultan skrev 2013-09-25 05:44:59 följande:
    Tänk att vid den här tiden nästa vecka gör vi oss iordning för att åka in och ta ut bebis. Helt galet!!!

Är trött på att va gravid nu. Överkänslig, trött, öm och otymplig. Men bara en vecka kvar min sambo säger alltid "tänk på målet" hehe, de är nåt han snappat upp från barnmorskan.
    Åh spännande! Ja tänk nästa vecka vet du att du får hålla ditt barn i armarna och jag kanske...hoppas hoppas får det, enligt beräknat datum iaf. Nästa vecka!! Åh vad jag längtar!
  • eija76
    Lyckan 382 skrev 2013-09-25 11:15:28 följande:
    Jag vill också att min slempropp ska gå... Konstiga saker man är avis på just nu. Jag MÅSTE få fråga om en sak till, det här är lite "too much information" men jag blev så förvånad att jag legat vaken halva natten. En av gångerna jag gick upp och kissade kom det massor av luft ut ur underlivet!! Jag liksom tryckte på och det kom mer... Ja, det lät ju som pruttar alltså, det var rätt mycket! Jag trodde kanske vattnet skulle gå och satt där beredd men inget hände - inte vad jag vet i alla fall, jag kissade ju samtidigt.... Det har aldrig hänt mig förut och jag tycker bara det var så konstigt. Har inte haft sex eller så och hittar därför ingen bra förklaring. Funderar på om det är bäckenbottenmuskulaturen som verkligen börjar ge med sig och vad det kan få för konsekvenser för förlossning och efteråt. Har någon annan varit med om detta? Naturligtvis önskar jag att det skulle vara ett tecken på att förlossningen är nära (som med allt annat!) dock kan jag inte riktigt se en logisk koppling i det här fallet, haha ;) Hade också värk och sveda i slidan/livmodertappen (?) hela kvällen igår, kändes som om någon liksom drog i den. Mycket konstigt som händer i kroppen under en graviditet!
    Hihi jag det där med plötslig luft kan säkert ha flera orsaker än sex men tror inte det är på grund av förlossning. 

Jag vill också att slemproppen ska gå tittar besviket på toapappret varenda gång jag går på toa... Kanske inte händer förrän på förlossningen så kanske bäst o bara lägga ner förhoppningarna. Tänk att jag redan för en månad sen gick och tänkte nu nu nu händer det på grund av molvärk, men nu när det är nära tänker jag istället att det kommer aldrig hända. Fast nu kommer göra det, när som helst....
  • eija76
    LinnElin skrev 2013-09-27 09:35:30 följande:
    Ni andra som är sjukskrivna, har ni fått samtal från er handläggare? Jag har fått tre stycken. Kan inte minnas att jag fick ett enda under min förra sjukskrivning när var gravid.
    Ja jag har fått samtal, flera gånger och från tre olika handläggare. Haft tur och pratat med riktigt bra handläggare som hjälp mig att förstå mina rättigheter och hur allt ska räknas ihop. Blev förvånad och glatt överraskad, en stor stress lyfte från axlarna.
  • eija76
    Snultan skrev 2013-09-27 12:51:04 följande:
    Besöket på sjukhuset gick bra (inskrivning). Vi va där i 2,5 timme. Lite info lite prover sen fick vi träffa läkaren. Han va lite flum hehe men rolig...
    Ska träffa narkosläkaren på tisdag eftermiddag och lämna blodprov även. Sen ska vi va in för snittet kl 7 på onsdag. Jisses upp tidigt alltså hehe.. är ett annat par som gör snitt samm dag men vi blir nr ett skönt.

Ska även få urinkatetern insatt efter ryggbedövning. Tyckte jag va väldigt skönt för den va jag lite oroli för

Så nu tar jag o sambon helg. Sista helgen innan barnskrik & bajsblöjor hehe så ska se tikl att riktigt njuta
    Tänk sista helgen innan ni blir tre. Ja se till att rå om varandra och äta något gott! Nu är snart oktober här får se hur många fler septemberbarn det blir. Annars är nog ditt barn Snultan, troligtvis det första oktoberbarnet att göra entré! Glad
  • eija76

Stort stort Grattis till Lyckan 382 och 3småprinsar!!!

Ja hihi septemberbebisarna tar inte slut, blir det kvar några till oktober ;)  
    Har känningar men har haft det förut så vågar inte hoppas. En vecka kvar...

• eija76
    Ss85 skrev 2013-09-30 02:57:08 följande:
    Jaha här ligger jag o kan inte sova.. O inbillar mig att de ska sätta igång nu.. Har mycke molande värk typ hela tiden vilket jag inte brukar ha så här på natten.. Fast jag brukar ju sova på natten.. Ååhh blir så trött på mig själv som typ tror att förlossningen ska starta om jag bara känner efter lite mer.. Typ.. Jag vill ha min bebis nu!! E så trött på denna väntan...
    Här är en till som inte kan sova, varit vaken två o en halv timma nu och har precis gett upp, får väl sova när det ljusnar. Har även jag störts av värk, regelbundna förvärkar men som nu klingat av men magen är stenhård. Får se hur det utvecklar sig. 
    Oxå trött på väntan känns mer och mer otroligt att det faktiskt ska ske... 
  • eija76

Grattis Anna 2011!!!

amandaa skrev 2013-09-30 08:44:17 följande:
    Stort Grattis Anna2011 ) Jag är i vecka 38 nu men känner inget alls...inga förvärkar eller minste tecken på att plutten vill ut. Känns som att alla har massa symtom och känningar?! Vad det gäller att läcka bröstmjölk så har jag gjort det sen vecka 24, eller jag har kunnat få ut sen dess. Men nu kan det komma någon droppe då och då.
    Var glad över att du inte har några känningar. Själv blir jag påverkad av smärta och det att jag tror att det är på gång men att det återigen försvinner. Sover alltid dåligt men i natt blev det bara några timmars sömn på grund av regelbundna förvärkar. För vissa känns det ingenting men plötsligt börjar det och då är det på riktigt.
    Det här är bara frustrerande och som sagt bidrar tex till ännu sämre sömn. 
    Ska in och undersökas nu för o se vad som händer.

• eija76
    Snultan skrev 2013-10-02 05:03:47 följande:
    Hade en sån konstig dröm att min sambo lämnade mig precis innan op för att gå å bada med min lillebror haha :-P jag va jättearg.

Sitter o dricker mitt te nu. Mdan sambon äter värsta frukosten :-P
    Snart ska jag ta min andra dubbeldusch. Kl 7 ska vi va på sjukhuset. Iiiiih!

Uppdaterar sen
    åh vad spännande, antar att du redan har din son i armarna nu! Vill höra allt sen!

två dagar kvar till bf för mig. 
  • eija76

Stort grattis till Snultan och om det är fler som fått nu!!!

Lindaaas skrev 2013-10-04 09:40:12 följande:
    Illamåendet kommer och går men det är lugnt jämfört med de 3 första månaderna!!! Ja man utgår verkligen från förra födseln, vill inte vänta längre nu! För varje dag som går så känns det mer avlägset att det faktiskt ska komma en liten bebis. Hade värkar förra helgen med 7 min mellanrum sen bara försvann de, lite bittert! Fler som haft rejäla känningar som senare bara försvunnit? Grattis till alla er som redan levererat :) längtar....
    Japp här är en till som haft regelbundna värkar, vid tre tillfällen som varat senast ett halvt dygn och var nere i fem minuter men som sen bara poff försvann... Har sen haft lite molvärk då o då. Har bf idag men det känns inget nu.
    Precis som du skrev så upplever jag det också mer och mer avlägset att det faktiskt ska komma en bebis. 
    Får väl ställa in mig på två veckor till.....hjälp...så att...jaja... Ska äta kanelbullar idag iaf något att göra i väntans tider. Obestämd

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?