• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LullaBay - Jag är oxå svullen till och från där nere. Det har nog med det ökade blodflödet att göra. Men nu är det lite "buckligt" & ojämnt på en liten del, vilken borde vara ett åderbråck.

• anansie

Läcka mjölk behöver nog inte jag oroa mej för. Förminskade brösten för flera år sen och när dottern föddes fanns det så yttepyttelite mjölk så det var bara att lägga ner amningen. Fortsatte pumpa två veckor men det gjorde ingen skillnad. Så räknar med samma sak denna gången med.

• anansie

Snultan - Om Renässans funkar så använd det. Men annars använd vanligt nässpray som Otrivin. Jag använde det de 2 sista månaderna när jag väntade dottern. Direkt hon kom ut släppte täppan och det kommer det göra för dej med.

• anansie
    NovemberMommy skrev 2013-09-08 22:03:23 följande:
    Det här med åderbråck, jag har fått högt upp på lårens insida, tror även att jag har det i underlivet. Men vet någon om det går bort efter graviditeten ?

Vad jag har förstått så ska de gå bort i de flesta fall, iallafall de i underlivet. Men ska ringa o höra med barnmorskan imon.
  • anansie

Har aldrig haft en förvärk i hela mitt liv. Dotterns förlosssning kom igång pang bom utan en enda känning. Men denna gången borde man väl få lite förvärkar... ?

FamMorrhår -  Är det att du inte kan somna eller att du vaknar ? 
    Förra graviditeten, under de sista 2 månaderna vaknade jag mellan 04-05 varje natt och gick upp för dagen. Killen blev lika förvånad varje gång jag satt uppe när han klocka ringde. Denna gången känns det som att jag hade kunnat sova hela förmiddagen om jag hade fått.. men nu väcker dottern mej istället.

• anansie
    FamMorrhår skrev 2013-09-09 15:45:56 följande:
    Somnar som en stock på kvällen vid 22... men har flera nätter nu vaknat mellan 2-4 å varot rätt pigg.. ligga i sängen går inte.. snurrar som en propeller (ala tjockis :-P )... så då har jag gått upp ca en timme, fikat lite å jaa så kan jag sova sen igen till ca 8.. Å jag som älskar å sova haha...

Har varit på ultraljud idag och nepp.. jag måste snittas..... moderkakan ligger för nära inre modermunnen så de var inget att orda om, den ligger inte över men för nära.. av alla som låg lågt vid RUL så flyttade sig 95% upp.. men grattis till mig som lyckas va de sista procenten hahaha ... tur jag vad inställd på det ändå... Dom ville snitta två v innan BF men de blir ca 1,5v innan- NÄSTA vecka! Shit pommes....

Minsta lilla värk eller så så måste jag tydligen skynda in- verkar som att man inte får börja öppna sig... blir en annan typ av nedräkning nu....

Spännande och skrämmande det där. Men så kul. Snart är bebisen här! !! :)

Hoppas du mår bra efter snittet.
  • anansie

Lullabay - Åh då kanske det blir bebis snart, spännande. Men håller givetvis tummarna på att den väntar några veckor till.

• anansie

Jag personligen skulle aldrig föda i säte.. hellre snittas jag. Det var svårt nog att få ut dottern med huvudet före så jag hade vägrat om man nu kan det

Så håller tummarna på att era små vänder sej åt rätt håll :)

• anansie
    Snultan skrev 2013-09-10 16:03:06 följande:
    På vissa sjukhus FÅR man ju inte ens föda i säte.. så man kan helt klart "vägra" hehe :) Vissa kan heller inte.. de undersöker ju så att det i överhuvudtaget GÅR att föda i säte.. men som sagt, på vissa sjukhus är det snitt som gäller direkt. Som jag förstått det är det ovanligt att föda i säte..

Herregud, 3% av alla bebisar ligger i säte. Tänk att min bebbe va en av dom procenten, haha :) 

Min svärmor röntgade dom för att kolla om hon kunde föda i säte eftersom ena dottern låg så. Vilket hon skulle kunna. Som tur var så vände hon sej när hon skulle komma så det blev vanligt

Förhoppningsvis ligger min lille åt rätt håll nästa gång jag ska till mvc annars kommer jag väl få panik, haha.
  • anansie
    Lullabay skrev 2013-09-10 18:13:35 följande:
    Oj ja nu verkar det hända mycket för oss alla!! Hoppas att era bebisar vänder på sig, jag hade inte heller velat föda i säte. Här fortsätter värkarna, en del är riktigt smärtsamma. Men dom är inte regelbundna nu, ibland går det 1 timme mellan och ibland går det 2 minuter så...fast sålänge värkarna är såhär intensiva så påverkar dom ju tappen - bevisligen. Bara att vänta och se, jag vilar så mycket som det är möjligt, men man kan ju inte ligga ner hela tiden. Kanske är det iaf dags att packa ner det sista i BB-väskan - Just incase xD

Åh jösses jag blir ju helt nervös, haha :) Det verkar ju verkligen vara läge att fixa det sista med BB-väskan. Lycka till om det skulle vara dags nu :)
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?