Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Det blev en sväng till förlossningen idag... Fick köra en ctg och sen undersöktes livmodertappen som var bra (tack och lov). Lite bricanyl och observation så fick jag åka hem! Men nu ska jag vila vila vila... Och kommer mina sammandragningar tillbaka så är det bara att åka in igen... Inte helt lätt att vila med två busungar hemma

• Mami2013

Ja jag försöker vila... Nu när ungarna sover ffa.. Blev inlagd i vecka 32 med sonen och hade sängläge fram till han föddes i vecka 34+1... Han var första barnet så då var det lite enklare på nåt sätt.. Nu har jag två att ta hand om :-/ så jag hoppas det lugnar sig! Hur går det för dig då Fammorrhår?

• Mami2013

FamMorrhår haha jag vet hur tråkigt det är att ligga inne. Men där har man ju inga val och inga måsten så då ligger man ju bara. Nu är jag hemma och ska vila men kan inte riktigt låta bli att greja. Det är tvätt, disk, ta hand om barn osv osv... Vad skönt att du ändå ha kommit såpass "långt", om liten skulle vilja komma ut nu så brukar dom ju inte stoppa det! Ju längre våra bebisar stannar desto bättre... Men man blir lätt otålig :-P

• Mami2013

Åh vad glad jag blir för din skull FamMorrhår, skönt att du fått komma hem :) visst är det mysigt att förbereda!!

• Mami2013

Förresten tjejer! Hur har ni tänkt med bedövning osv? Jag har bara hunnit med herr lustgas och han var min bästa vän ;) lite nyfiken på hur ni tänker!

• Mami2013

Lullabay, jag samlade också på mig massa vatten förra gången. Fingrar som korvar (typ :-P) och såg inte anklarna för benen var så svullna. Men det är rätt vanligt att samla på sig vatten i slutet!

Hej och välkomna Anns

• Mami2013

När det pratas om pumpar så undrar jag om det brukar finnas på BB? Jag fick låna på Neo med pojken, men med dottern på BB såg jag inte ens skymten av en enda...

• Mami2013

Therese S, Gud va skönt med ett datum! Inte långt kvar nu då :)

Oj vad ni tjejer är duktiga på att ha koll på era värden ;) jag vet typ bara att mina värden ser bra ut. Behöver äta nån enstaka niferex för att inte järnvärdet ska bli dåligt bara..

• Mami2013

Lullabay, jo iofs jag hade nog också kommit ihåg värdena om de inte hade varit bra... Det sätter sig nog lättare då!

Usch idag är jag så j*kla frustrerad på läkare... Dom sjukskrev mig inte i lördags när jag åkte in till fl, men när jag kontaktade bm igår så tyckte hon att jag skulle behöva en sjukskrivning fram till förlossning om jag inte får Gravidpenning. Men hos bm så har dom ingen läkartid förrän om TRE VECKOR(!!). Så hon bad mig kontakta vårdcentralen men där vägrar dom hjälpa mig ("För sånt ska skötas hos bm", ändå är det samma läkare på vc som kommer till bm en gång i veckan). Ringde tillbaka till bm idag och berättade om mitt samtal med vc och hon tyckte det var bedrövligt och sa att nåt måste vi ju ordna. Så hon bad mig kontakta förlossningen och be läkare där om sjukskrivning plus att hon noterade att jag ringt henne idag. Så nu ska jag ringa förlossningen och prata med nån där och sen ska min bm ringa mig imorgon igen... SUCK!! Att allt ska vara så svårt... Ingen som kan hjälpa en känns det som :(

• Mami2013

FamMorrhår, ja sånt där är svårt! Ffa med kläder tycker jag, det ska inte vara för varmt och inte för kallt. Men jag har en tunnare overall som bebis kommer få ha och en varm åkpåse i vagnen... Man kan ju känna efter i nacken på dem om de är för varma...
    Ang täcke, så har jag köpt ett vanligt bebistäcke på gekås... Men men dottern hade jag en sovpåse som var väldigt smidig. Mycket bättre än ett vanligt täcke (och inte lila tjockt)... Ska nog faktiskt ta och leta efter sovpåsen :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?