Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin skrev 2013-10-29 06:38:33 följande:
    Här skulle det blåsa lite under natten men inget jag märkt av trots 2 timmars sömnlöshet. Klarade ni er ifrån materiella skador?

Haha ja det stormade ju knappt! Det regnade en hel del och blåste, men det var inte särskilt mkt storm. Skönt det iaf. Blåste nog mer Göteborg och vi bor några mil ovanför!
  • Mami2013

Förresten, Gud va läskigt! Jag trodde precis att vattnet började rinna, men så var det bara en vattnig flytning (ursäkta detaljer)... Det sa typ bara poff och så rann det längs benet, men så gick jag på toa och då slutade det rinna.. Har ni också upplevt såna vattniga flytningar?

• Mami2013
    friwen skrev 2013-10-29 15:27:03 följande:
    Någon som har något tips på vad man kan göra åt foglossningar? Jag har haft ont av detta länge men nu de sista veckorna har det bara blivit värre och värre. Idag kan jag knappt varken gå eller sitta... Blir tokig

Tyvärr har jag inget tips för att lindra foglossning, men ville säga att jag förstår ditt lidande!! Jag har också ont, vad man än gör så känns det i hela bäckenet :( inget kul alls!!
  • Mami2013

Anansie - spännande att läsa om din förlossning :) skönt att det gick bra och inte tog så lång tid!

Anns - jag tror inte att det var vatten. Men vet iofs inte.. Det kom inte mer under dan iaf så det var nog bara en flytning! Men vattnet får gäärna gå NU för jag vill ha igång det här :)

• Mami2013

LinnElin - nix här är det detsamma som innan :( dryygt! För dig då? Det där med oro, jag börjar bli orolig att min bebis ska vara stor (för mig). Min bm tippade på runt 3,7 kg och jag som är så liten (är 150 cm "lång").... Vill nog också ha ryggbedövning om jag hinner det denna gången. Vad hade du sist du födde?

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-30 14:15:06 följande:
    Mami2013 - Jag har känt lite i ryggen både igår och idag men jag är osäker på om det är förvärkar eller något annat. Annars är det oförändrat. Så dryyygt att bara gå och vänta!
    3,7 kg låter stort för en liten person! Hur mycket har tidigare barn vägt?
    När dottern kom så hade jag ryggbedövning och lustgas. Det funkade bra för mig. Eftersom att dotterns pappa var mer en börda än ett stöd vid förlossningen så var jag väldigt tacksam över att det funkade.
    Min bm sa igår att jag skulle kräva ett ul hos spec mvc på fredag för att få koll på hur stor bebis är nu. Hon verkar äntligen ha förstått min nervositet över att bebis ska vara stor och tycker att det var rätt okänsligt av läkaren att säga att man faktiskt kan äta värktabletter.
    just det, du har ju bf idag :) jag hoppas att det inte bara är förvärkar du har kännt, utan att det faktiskt är på gång!
    vad skönt att din bm höll med om läkaren, klart att man inte bara kan ta värktabletter hur som helst. Hjälper de inte så är det ju onödigt att ta dem. Hoppas du får ett ul på fredag. Fast jag hoppas snarare att du har din bebis tills dess ;) Mina tidigare barn har vägt 2730 gram (vid födsel v 34+1) och 3510 (v 39+2). Den första hade nog legat vid 4 kg nånstans om han kommit i fullgången tid. Så ja...jag är lite nojig nu haha...lustgas och eda alltså...funderar verkligen på det. Fick du biverknngar efter edan?
    princessa07 skrev 2013-10-30 15:02:14 följande:
    Ja, å ibland blir jag osäker om det läcker kiss, vatten eller flytningar. Haha tur att man är så fräsch så här på slutet... Min barnmorska sa att jag skulle lukta på det, och känna på det. Om det var lite kladdigt var det flytning annars vatten eller kiss. Men jag tycker man hoppas och hoppas på minsta lilla tecken nu.. Jag blir mer stressad av det, så nu kör jag lite struts taktik.. Blir galen på mamma som ringer varje dag och frågar om jag känner nåt... NEJ skrek jag igår i telefonen, jag har ju sagt att jag säger till!!! 

Spelar roll om jag haft känningar eller inte uppenbarligen är det inget som har startat å vad ska hon tolka ur den situationen... Gaaaa... Blir galen!
    Instabilt humör? Haha neeej bara lite :)

ja jag funderade ocks¨på det där med kiss. För nu ligger dom ju så långt ner och trycker. Haha ja man känner sig verkligen fräsch så här i slutet ;) åh min mamma är likadan kan jag trösta dig med!! dessutom ska hon pilla på magen och hålla på, asjobbigt. igår var jag tvungen att säga till henne för att hon var på magen. Dessutom så ser hon det som en tävling om vem som ska passa barnen när vi åker in. Hon eller mina svärföräldrar...det gör nästan att jag inte vill ringa henne när vi väl åker in, ringer hellre svärisarna när hon håller på och trycker på att hon SKA passa ungarna.... suck....nåt tips om hur man hanterar det där? :-P
    friwen skrev 2013-10-30 15:33:47 följande:

Förstört precis hur du känner. Jag är också en liten människa varken lång eller kraftig och när jag nu gått över tiden en vecka börjar jag också oroa mej för att det är en stor bäbis..... Har pratat med min barnmorska men hon verkar inte ta min oro på allvar alls...
    min bm är likadan, hon är så himla go och så medgörlig. men detta förstår hon inte :( men som hon säger, även om man är kort så kan man ha ett "brett" bäcken... tycker dock inte det hjälper när man känner sig orolig...

• Mami2013

Okej LinnElin skönt å höra :) får se om
    Man hinner med det denna gången! Fick du vänta länge på att få den? Vi skulle satt eda förra gången men hann aldrig för jag öppnade mig snabbare än väntat...

• Mami2013

Okej vad skönt att du fick edan såpass "tidigt"! Panik vill man inte ha!

Igår kväll rann det lite igen, även idag har det runnit två ggr nu på morgonen så jag ska avvakta en stund och ringa fl sen tänkte jag... Ifall det skulle vara fostervatten...Vaknade vid 06, gick upp med barnen och har några ggr känt av starkare värkar, inga regelbundna än så länge men de är av annan karaktär än tidigare. Få se om det äntligen kan dra igång snart! Bf + 6 idag!

• Mami2013

Ja LinnElin han är hemma denna veckan med :) jätteskönt för jag har så ont så jag orkar inte göra så mkt. Ffa är det skönt att jag får sova lite mer och att han gör mkt med barnen!

Hm... Vad kan man mer göra. Hallonbladste dricker du väl!? Fast det är väl mer för tiden efteråt. Har ni studsmatta? Jag ställde mig och gungade upp och ner på vår studsmatta , hände inte ett dugg. Hoppa ville/vågade jag inte göra... Hur funkar det för dig att gå promenader? Jag har också försökt med massa grejer känns det som men det händer ingenting... Det bästa är nog egentligen att vila och samla kraft. Men man vill ju och hoppas att NÅGOT ska kunna hjälpa en på traven :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?