Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie skrev 2013-10-26 22:41:01 följande:
    16.54 kom en Lillasyster till oss idag Allt har gått bra men blev väldigt intensivt efter värkstimulerande dropp var satt så nu är man mör och trött, men väldigt glada för vår andra fina flicka. Lite extra kul att hon höll tiden och kom på BF med Återkommer med förlossningsberättelse sen.

Lycka till alla ni som väntar än. Kram

Åh vad härligt!! Stort grattis till lillasyster :) njut nu och hoppas inte ni behöver stanna på BB så länge!!
  • Mami2013

Morning!

Här händer inte heller ett smack, trots allt det onda. Igår trodde vi att det skulle vara på gång igen men så fort man somnar så är det borta :( har molande fortfarande dock... Men nu blir det bm kl 10... Sambon säger åt mig att gnälla extra mkt :-P bf+3 idag...

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-28 09:06:49 följande:
    Vad drygt att det aldrig sätter igång ordentligt för dig! Visst hade din bm kollat om du hade börjat öppna dig? Jag funderar på om jag ska be min bm kolla läget där nere imorrn.

Ja hon kollade det förra måndagen. 1 cm kvar av tappen då, men den var mjuk och framåtriktad. Suck ja det är asjobbigt att det håller på lite till och från. Har fått ännu ondare i bäckenet under helgen också så jag hoppas att bebis ligger låångt ner nu.

Jag tycker absolut att du kan be henne kolla, det är skönt (och kanske även lugnande) att få veta lite i vilket "stadie" man befinner sig i!
  • Mami2013
    mammatillLucas skrev 2013-10-28 10:18:06 följande:
    Usch, drygt för er som väntar... Men snart är era små underverk här!

Testat med färdknäppen? Jag hade inga känningar alls, på Bf-2 testade vi med färdknäppen. 30 minuter efter fick jag första känningen. Kl 4 på morgonen dagen efter fick jag regelbundna värkar och kl 09.42 var vår lilla prins ute :)

Men frågan är om det var färdknäppen som satte igång det eller om det ändå var på gång.

Håller tummarna för att er väntan snart är över! 

Åh vi provade färdknäppen för några veckor sen. Men vi ska testa ikväll igen när ungarna sover ;) häftigt om det var det som satte igång det för dig!!
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-28 10:39:38 följande:
    Usch, jag har varit så nere och irriterad ända sen i fredags. Igår blev det ännu värre. Om man vanligtvis har 1000 saker att göra, är van att alltid ha fullspäckat schema och helt plötsligt inte kan/orkar göra något blir man rätt rastlös. Jag ville in på Babyproffsen för att fråga om man fortfarande kan beställa sufflett till vagnens sittdel (de har slutat tillverka den vagnen vi har). Det var en person före oss i butiken som fick hjälp då men sambon orkade inte vänta... Det fick det sista av mitt goda humör att försvinna. Jag vill inte ens använda den vagnen av flera olika anledningar men tänkte att en ny fräsch sufflett kanske kan ändra mig lite grann. Varför sambon hade så bråttom därifrån? Jaaa... Det kan man ju spekulera i för jag fick inget bra svar när jag frågade. Han mailade tillverkaren när vi kom hem ist. Gaaah.... Han är underbar på många sätt och vis men just igår ville jag helst lämna honom utanför affären och låtit honom gå hem. Så larvigt av mig oxå egentligen men han slipper iaf ha ont 24/7.

Haha åh vad jag känner igen det där mes humöret! Men du LinnElin, du har rätt att vara lite svajig just nu ;) det påfrestar ju nåt otroligt att ha ont så det är inte konstigt att man blir på dåligt humör emellanåt! Jag blev skitsur på min sambo härom kvällen. Jag hade gått och lagt mig och då tog han fram en burk Cola, jag hörde när han öppnade. Och jag tänkte att "va faan, måste han ta fram det när jag lagt mig!?". Men hallå, jag hade ju kunnat ta en cola om jag hade velat när ja var vaken... Suck!
  • Mami2013

Å vill bara säga att min bebis är fixerad och om den inte har kommit ut innan måndag nästa vecka så har jag en tid för igångsättning. Skönt att se ett slut på denna tunnel! Men man hoppas ju att bebis kommer ut innan, utan igångsättning :)

• Mami2013
    anansie skrev 2013-10-28 13:47:48 följande:
    Hej tjejer! En liten hälsning från oss bara Är kvar på BB, ska ta prover ikväll så jag och lillasyster blir kvar en natt till och åker hem imon förmiddag. Jonas har precis åkt och ska hämta Älva på dagis sen blir det hemmamys för dom två. Är ju en ordentlig storm på väg hit så bäst att hålla sej inne. Men vi mår alla väldigt bra och vi är väldigt förälskade i vår nya lilla tjej. Testar namnet Liv... känns ganska rätt.

Idag kom min kompis hit för igångsättning så jag är mest nervös här hela tiden. Hon var ju beräknad 2 veckor innan mej.

Tänker på er som är kvar och väntar.. men den som väntar på nåt gott man får pränta in det i huvudet.

Vad skönt att ni får åka hem snart :) har storasyster varit och hälsat på er på BB? Åh Liv är ett fint namn! Jag har faktiskt en vän som fick en dotter i maj och hon fick namnet Liv! Urgulligt :)
    LinnElin skrev 2013-10-28 14:08:22 följande:
    Vad skönt att du har fått ett "slutdatum" men håller tummarna för att du slipper vänta i en vecka!

Ja alltså, jag fick inget slutdatum denna gången. Men om jag kommer dit nästa måndag så har bm fixat en igångsättning nån gång i nästa vecka...

Hur känns det för dig idag LinnElin? Inga känningar?
  • Mami2013
    friwen skrev 2013-10-28 13:58:18 följande:
    Jag har en tid för igångsättning på tisdag nästa vecka så nästan samma som du... Hoppas den lille vill komma ut innan det. Vore skönt att slippa bli igångsatt tycker jag.

Ja det är ju det mest nayurliga för mor och barn om bebben vill komma ut av sig själv... Hoppas att det vill sig väl och att vi slipper igångsättning :)
  • Mami2013

Nån mer som har storm så här på kvällskvisten?? Nu blir det sängen och hoppas man kan sova... Lite mysigt ändå att höra regnet som smattrar och blåsten i skogen bakom huset... Skönt att bebis inte vill ut idag :) hade inte varit kul att köra vägen till förlossningen i det här vädret...

God natt tjejer :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?