Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie skrev 2013-10-20 20:52:57 följande:
    Fast sist sa barnmorskan att den var fixerad och låg långt ner.. men det trycker inte det minsta. Det gjorde det när jag väntade dottern, då kändes det som att jag höll på att tappa ut nåt mellan benen, haha. Nää ingen magsjuka :) Var nog bara en kombination av att hon druckit en massa vatten och började hosta. Phu, tur!

Vad skönt att det inte var magsjuka :) ja men då håller vi tummarna på att det är något på g nu då!! :)
    LinnElin skrev 2013-10-20 21:31:28 följande:
    Hon buffar till ibland men det är väl så trångt där inne nu. Har lite molande värk i nedre delen av magen som kommit den senaste timmen så jag hoppas att det tilltar i styrka!! Enda gången ever jag vill känna smärta.

Haha eller hur, jag tänkte på det förut. Att här har man gått och önskar att det ska starta, men när värkarna väl börjar så lär man ju inte direkt njuta av smärtan! Men det fixar vi, eller hur ;) åh vad skönt att du börjar känna av! Hoppas du slipper tiden hos läkaren på fredag då! Kanske har du bebis istället :)
    SmultronSöt skrev 2013-10-20 21:58:50 följande:
    Haha i know the feeling  först ett par känningar - sen bara *poff* som bortblåst..

Haha visst är det frustrerande!! Blir snart tokig... VARFÖR måste det stanna av?? Snart tar jag med mig barnen ut och hoppar på deras studsmatta hihi :) hur känner du dig då?
  • Mami2013

Jag är också kvar! det blir väl vi tre in i november då :-P mitt bf är 25/10....

• Mami2013
    sha skrev 2013-10-21 08:58:52 följande:
    Här är en smygläsare kvar också, haha! Jag har bara skrivit lite grann i tråden men följder den dagligen. BF den 29/10 och än känner jag absolut ingenting. Men trivs fortfarande jättebra med att vara gravid så det gör inget:)

Jag kan ha fel, men Mami2013, var du också från Borås?!

Nej jag är inte från Borås, men en stad närliggande ;) det tar typ 30 min för oss med bil att ta oss dit så det är inte så långt. Men jag är där ibland :) Är du från Borås?
  • Mami2013

En liten uppdatering från mitt besök hos bm... Det händer ju typ INGENTING trots alla dessa värkar... Tappen ca 1 cm men nu är den iaf väldigt mjuk och inte längre bakåtriktad... Skönt iaf att det går något framåt. Men jag ställer in mig på att innan den 25:e så blir det ingen bebis... Suck... Kommer säkert på mitt nästa besök hos bm om en vecka...

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-21 12:21:32 följande:
    Va? Man tycker ju att det borde ha hänt något mer! Jag fick inte någon mer tid till min bm. Hon tyckte inte att de behövdes eftersom att jag ska till spec.mödravården på fredag...

Hur ofta har ni andra gått till bm den senaste tiden? Varannan vecka eller oftare?

Visst är det helt sjukt... Men men det är bara att stå ut tills det är dax. Sambon försökte trycka på lite om igångsättning men nepp... Inte den här gången!

Jag har gått varannan vecka det sista, men nu kommer jag att gå en gång i veckan om inget händer!
  • Mami2013
    sha skrev 2013-10-21 14:22:54 följande:
    haha men då kanske du någon gång i tråden nämnt att du ska föda i Borås? Jag hade i så fall en fråga, vet du om man där finns blöjor, bindor kläder till bebisen som man kan ha under tiden man är på BB? Yen jag bor i Borås!

Jag har varit hos barnmorskan varannan vecka men from nu har jag tre tider inbokade de okmmande tre veckorna. Hoppas dock bara jag hinner gå på ett av dem, eller möjligtvis två. Det andra är inbokat dagen efter BF, det tredje besöket 7 dagar efter bf.

Ja jag skrev nog tidigare att jag ska föda där :) har fött de två tidigare barnen där också så jag är nöjd och känner mig trygg :) japp, man får blöjor till bebis, megagigantisla bindor till sig själv och jag har för mig att man får kläder till bebisen också. Sist fick vi det iaf!
  • Mami2013
    sha skrev 2013-10-21 15:05:06 följande:
    Skönt att höra att du varit nöjd där:) Toppen, då behöver man iaf inte tänka på blöjor och bindor till sig själv under vistelsen! Och finns där kläder till bebisen är det ju smidigt, men man kanske ändå vill ha kläderna man köpt själv så lika bra att packa ner det i väskan;)

Ja det är alltid bra at packa ned ombyten till bebis tycker jag! Haha sen de där bindorna på BB är verkligen GIGANTISKA så jag köpte nattbindor som jag tar med sig. BBs bindor är bra att ha i början när man har dom där sexiga nättrosorna efter förlossningen, men det är nog bekvämare med vanliga bindor sen. Dom är inte alls lika stora!
  • Mami2013

Haha visst är man sexig i de där nättrosorna :) och så får man ju en jätteblöja som man känner sig rejält kvinnlig i ;)

• Mami2013
    sosso03 skrev 2013-10-22 08:53:28 följande:
    tack tjejer. ja de gick undan men skönt de e gjort nu. hihi nu hejar jag på er som e kvar.
    angående bindor, blöjor o bebiskläder kan jag meddela att de ser nog olika ut beroende på kommun osv.
    vi var i Ystad (skåne) och där finns bindor o dom sexiga närtrosorna såklart. (glöm inte "låna" hem några stycken bindor) blöjor fick vi i liberos babybag som man får på bb när bebisen är född. där låg även en liiiiiten pkt med våtservetter med. 
    åh var det mycket roligt i Liberos Babybag? fick aldrig den i Borås och jag har varit lite besviken över det!
    eli77 skrev 2013-10-21 23:41:07 följande:
    Kan ev få bli igångsatt på lördag, ska träffa doktorn på fredag för diskussion. Fick värkstimulerande dropp förra gången o det slutade med akutsnitt så jag är inte helt bekväm med att bli igångsatt. Provade på lite akupressur här hemma idag så jag hoppas på resultat !
    åh nu blev jag nyfiken, Akupressur!? Vad innebär det?

3 dagar kvar till bf för min del nu... men räknar inte med bebis än på ett tag. Nu har jag saker att göra som jag har som mål att hinna med. Tex massa kalas i helgen...min styvmamma fyller år den 25:e (mitt bf) och min farfar den 28:e så jag hoppas att bebis får en egen dag!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?