Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-10-28 22:41:14 följande:
    Nån mer som har storm så här på kvällskvisten?? Nu blir det sängen och hoppas man kan sova... Lite mysigt ändå att höra regnet som smattrar och blåsten i skogen bakom huset... Skönt att bebis inte vill ut idag :) hade inte varit kul att köra vägen till förlossningen i det här vädret...

God natt tjejer :)

Här skulle det blåsa lite under natten men inget jag märkt av trots 2 timmars sömnlöshet. Klarade ni er ifrån materiella skador?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    friwen skrev 2013-10-29 15:27:03 följande:
    Någon som har något tips på vad man kan göra åt foglossningar? Jag har haft ont av detta länge men nu de sista veckorna har det bara blivit värre och värre. Idag kan jag knappt varken gå eller sitta... Blir tokig

Jag har haft det rätt jobbigt med min foglossning, därför jag är sjukskriven. Har använt TENS, bälte och gått på akupunktur. Akupunkturen är det som har funkat bäst! Använder kryckor de dagar det är som värst. Vila är det min sjukgymnast har ordinerat mig. Glidlakan kan underlätta vändning i sängen. Ta korta steg, som om du skulle ha en riktigt tight kjol på dig. Om du måste stå upp, stå stadigt med båda fötterna i backen (ajaj att stå belasta ena benet mer än det andra).
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

amandaa - Grattis till flickan! Kräkningar genom hela förlossningen är verkligen inte kul! Skönt att det gick bra iaf.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Anansie - Skönt att du slapp sy! Förstår verkligen att du trodde att du skulle få sönder! Jag börjar bli väldigt nervös för att jag inte ska hinna få ryggbedövningen....

Mami2013 - Inget nytt på din front?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Jag har känt lite i ryggen både igår och idag men jag är osäker på om det är förvärkar eller något annat. Annars är det oförändrat. Så dryyygt att bara gå och vänta!

3,7 kg låter stort för en liten person! Hur mycket har tidigare barn vägt?

När dottern kom så hade jag ryggbedövning och lustgas. Det funkade bra för mig. Eftersom att dotterns pappa var mer en börda än ett stöd vid förlossningen så var jag väldigt tacksam över att det funkade.

Min bm sa igår att jag skulle kräva ett ul hos spec mvc på fredag för att få koll på hur stor bebis är nu. Hon verkar äntligen ha förstått min nervositet över att bebis ska vara stor och tycker att det var rätt okänsligt av läkaren att säga att man faktiskt kan äta värktabletter.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Jag fick ont i ryggslutet av edan efteråt som höll i sig någon vecka meeeen det var värt det!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-30 21:41:03 följande:
    Okej LinnElin skönt å höra :) får se om

Man hinner med det denna gången! Fick du vänta länge på att få den? Vi skulle satt eda förra gången men hann aldrig för jag öppnade mig snabbare än väntat...

Med dottern blev jag inskriven 5.20, fick lustgas 9.05 och de la edan 10.06. Sen föddes hon inte förrän 18.21. Öppningarbetet tog nog längre tid pga edan men jag låser mig när jag får jätteont så utan den hade jag nog fått panik.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    fitforfight1 skrev 2013-10-31 07:27:20 följande:
    Jahopp bf +1 idag då.. trodde nog innerst inne att jag skulle få liite tidigare denna gång (gick över 9 dar med första) hehe.

visst jag ska väl vara glad, har inga bedvär alls förutom att jag känner mih otymplig. Men längtan efter lilla skatten är ju olidlig ?

Då är vi två på +1 idag! Jag trodde och hoppades verkligen att bebis skulle komma tidigare den här gången (+8 med dottern) men icke... Ja, längtan efter dels bebis och dels kunna röra mig ordentligt är stooor nu! Och storasyster frågar efter bebis varje dag. Men det är nog mest för att gammelmormor ska hämta och lämna på förskolan då. Haha! För det ser hon fram emot!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-31 09:34:55 följande:
    Okej vad skönt att du fick edan såpass "tidigt"! Panik vill man inte ha! Igår kväll rann det lite igen, även idag har det runnit två ggr nu på morgonen så jag ska avvakta en stund och ringa fl sen tänkte jag... Ifall det skulle vara fostervatten...Vaknade vid 06, gick upp med barnen och har några ggr känt av starkare värkar, inga regelbundna än så länge men de är av annan karaktär än tidigare. Få se om det äntligen kan dra igång snart! Bf + 6 idag!

Jag håller tummarna för dig!! Är mannen hemma den här veckan oxå? Här försökte vi oss på färdknäppen igår kväll men det hjälpte inte. Så i trappor, putsa fönster och färdknäpp biter inte på mig... Vad mer kan man testa?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Skönt med avlastning! Och framförallt att han är på hemmaplan när det väl sätter igång!

Jo, hallonbladste dricker jag. Har ju för ont för att gå längre promenader men det blir ju i affären och sånt som man måste göra. I natt har jag sovit oförskämt bra så jag hoppas på att det är ett tecken på att det snart är dags.

Ska till tandläkaren med dottern i eftermiddag då hon slog i en tand på förskolan för två veckor sedan som nu blivit brun. Så om det skulle hoppa igång idag så får det ta och vänta till ikväll! Har iaf förberett min moster på att ev få följa med henne till tandläkaren men sån tur (otur?) ska vi väl inte ha.

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?