Inlägg från: gladadagar |Visa alla inlägg
  • gladadagar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullaby - Tack för tipsen! :)

• gladadagar
    FamMorrhår skrev 2013-08-22 22:46:53 följande:
    Vet ni vad.. lägg in telefonnummer till förlossningen NU om ni inte gjort de...

Fick en typ störtblödning i eftermiddag... hu när de sagt man kan blöda har jag tänkt som typ mens.. men holy säger jag de bara rann... fick snällt åka in å de har kollat massor.. de vet inte hundra vart de kom ifrån men bebisen mår bra å jag lika så... har slutat blöda men måste snällt stanna över natten ifall att typ... lite skakis blev jag nog allt ändå...
    Telefonnr stod jag och googlade fram mitt i detta.. Osmart!!

Gud vad hemskt att behöva vara med om! Men skönt i alla fall att allt är bra med bebisen. Styrkekramar till dig! :)
  • gladadagar

Hej allihoppa! Länge sen jag tittade in här :) Hoppas det går bra för alla och så. Är i v.33+1 nu och vill bara att tiden ska gå liiite fortare. Fick uppleva riktigt riktigt svullna fötter för några dagar sedan och stödstrumpor är det bästa jag kunnat införskaffa, utan dem får jag inte på mig skorna :p

• gladadagar

Lycka till Smultan! :)

Och välkomna alla nya i tråden!

Börjar själv bli så himla otålig. 39 dagar kvar till BF nu och längtar såååå mycket tills det är dags. Har haft jätte mycket sammandragningar nästan varje dag och de har redan konstaterat att det inte är UVI. Barnmorskan tyckte det var onödigt att kolla om de påverkat livmodertappen eller ej då det inte gjorde något om bebis kommer nu så jag håller tummarna för att detta kanske betyder att jag får föda lite innan BF :)

• gladadagar
    LinnElin skrev 2013-09-17 20:16:06 följande:
    Jag har haft funderingar på att packa BB-väskan men det känns som att det är liiite för tidigt för det... Men samtidigt så känner jag att jag kan tänka mig att klämma ut den när som helst för jag får så galet ont (vid lever/galla) på eftermiddagarna/kvällarna. Helt olidligt!

Jag tänkte packa vår väska när det är exakt 30 dagar kvar. Barnet kan ju faktiskt få för sig att komma ut närsomhelst och sen är det skönt att ha fått det gjort.

Någon som kan dela med sig av packningslista till BB-väskan? Har INGEN aning vad som kan vara nödvändigt och inte.
  • gladadagar
    Blobba skrev 2013-09-18 06:33:36 följande:
    Jag tänkte packa väskan snart. Har 39 dagar kvar till BF, 20 kvar om jag går efter första förlossningen :)

Det finns massor av listor på nätet. Sist packade jag:

Kamera, kläder till mig och bebis, filt och mjukdjur. Det var nog allt, allt jag använde sist i alla fall.

Övrigt kan vara förlossningbrev, musik, bok. finns nog mycket man kan packa. :)

Jag har 38 dagar kvar så vi har BF väldigt nära, hoppas dock också på lite tidigare men man kanske inte ska hoppas alltför mkt när det är första barnet.

Jo jag jar google:at en hel del men sen hör man om så många där de i slutändan känner att de bara fått med sig massa strunt istället för det nödvändigaste. Det jag har tänkt mig hittills är väl ngt i stil med det du skrev: kamera, kläder till mig och bebis, filt osv.

Fråga: Sånna där enorma bindor-ngt som man ska ta med sig själv eller får man det på förlossningen?
  • gladadagar
    Snultan skrev 2013-09-18 06:3:51 följande:
    Jag har redan packat min sen en tid tillbaka *hihi*. Jag tänkte "tänk om"... Meeen nu får jag ju packa om den. Nu vet jag ju att vi ska in den 2a och att vi stannar 3-4 dagar. Ska fråga oxå BM och på inskrivningen vad man behöver ha med sig.

De jag tänker är nödvändigt är åka hem kläder till bebis och till dig. Mat till pappan/partnen eftersom de oftast inte får mat där. Mobil och laddare. Ev kamera. Nåt speciellt snacks man vill ha. Tofflor/mjuka strumpor. Hygienartiklar.

Ja finns det nåt mer superviktigt? Hehe.. blöjor och bindor finns ju på sjukhuset och även får ju mamma och bebis låna kläder. Pappan bör ju packa ombyte om han ska sova över. Egna duschgrejer är ju bra om man vill slippa sjukhusets... nån bok/papper att kluddra på..

Jag kommer nog packa lite fler egna kläder och min egna morgonrock oxå.

Har oxå hört att sjukhusets toapapper är väldigt strävt, så ni som ska göra vaginal förlossning kan ju ta med eget

Tack, Snultan! Riktigt bra tips du gav här som jag inte alls tänkt på :)
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?