Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin, mm det låter gott med ost och kex!! Jag avundas dig verkligen inte som sover dåligt :( är väldigt tacksam för att jag än så länge kan sova bra på nätterna. Ja förutom kissandet då....

Eija76, åh har det fortfarande inte hänt nåt alltså!? Hoppas verkligen att det är lugnet före stormen!! Själv har jag varit på sjukhus varje gång jag fött än så länge så jag kan tyvärr inte säga så mkt om det där... Jag hoppas iaf att det sätter igång av sig självt så du slipper igångsättning! Men för att tänka positivt så har du inte många dagar kvar nu innan du har liten hos dig :) oavsett igångsättning eller ej!

• Mami2013

Haha vad kul Anansie :) ffa att du och din bästa vän fått så nära varandra! Jag har lite samma grej med en kompis, hennes första och min första skiljer det en månad på och våra tvåor skiljer det också en månad på! Härligt att ha nån i att vara lite mammaledig ihop med ibland!

• Mami2013

Treanpåg, tycker också att du ska ringa. Kan ju vara vatten man vet ju aldrig! När var du beräknad nu igen? Fasen vad svårt att minnas alla datum här i tråden :-P

• Mami2013

Åh skönt Sajood att det är på gång iaf :) igångsättning idag alltså? Åh vad kul!! Då har du snart din bebis!! Lycka till!!

• Mami2013

Sajood Okej.. Efter 18 timmar alltså? Jag har haft det lite som dig sedan i lördags eftermiddag... Och det håller fortfarande på... Kanske ska ringa fl och se om man kan komma in på kontroll. Iaf för att se hur det står till... Eller så väntar jag bara för jag har trots allt 10 dagar kvar till bf... Men det är så psykiskt påfrestande att gå och ha ont hela tiden. Panodil/Alvedon hjälper knappt...

• Mami2013

Sajood, tredje barnet för mig... Kan ju vara förvärkar bara men tycker att de borde lätta med hjälp av panodil.. Men som du säger, jag kan ju alltid åka och kolla. Då kanske kroppen "lugnar" sig...

Blobba ja just det vi har ju samma bf :) otroligt att du orkar jobba, imponerande! Får jag fråga vad du har för jobb? Skönt att du får avlastning med sonen! Det är guld värt så här i slutet!

• Mami2013

Sajood, vad skönt att dom hittat tillbaka :) jag håller tummarna för att det håller i sig!!

• Mami2013

Tog en liten promenad med barnen och hunden precis. Mötte då min barnmorskas "barnmorskekompis" (dom jobbar ihop, är vänner på fritiden och bor nästan grannar med mig båda två) som var ute med sin hund. Vi pratade en stund och jag förklarade hur jag haft det sen i lördags och hon trodde att det kunde vara på gång, men att det kan ta mer tid för omföderskor... Men jag har tid hos bm på måndag och hon sa att då kan jag be henne känna hur "det står till" där nere! Men att hon hoppas att jag inte behöver komma dit på måndag :) hoppas så på det sista!!

• Mami2013

Stort grattis pepparsalt! skönt att det gick fort!! Säger smo Blobba, njut nu av er lilla son!

Blobba åh okej vad roligt, det var väl skönt att komma tillbaka och kolla läget lite också? 9:or låter som att det kan vara ganska tufft att ha?  Ja alltså det där med att det tar tid....tydligen kunde det ta lite längre tid för omföderskor, det var vad hon sa iaf. Jag hoppas iaf att man inte behöver vänta 10 dagar till eller vad säger du? det får gärna sätta lite mer fart nu tycker jag!
    Haha härligt att din son ville stanna kvar hos mormor och morfar! Så brukar det låta hos mina barn med hos farmor och farfar. Men det är verkligen bra att dom trivs!!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?