Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Blobba skrev 2013-10-24 07:23:34 följande:
    Anansie: sov så mycket du kan idag. Förlossning i kombo med en mansförkylning kräver krafter ;)

Här är det snart dags att gå upp. Mjölken har runnit till ordentligt och brösten är s stinna fast Estrid vill bli ammad hela tiden. Var tredje timma!! Try every hour! Men jag är glad över att amningen funkar så bra. Mina bröst har dock inte vant sig ännu och gråter nästan blod.

Skönt att du ändå har mjölk. Suger hon rätt?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    SmultronSöt skrev 2013-10-24 08:40:59 följande:
    God morgon tjejer! Vaknade vid 03 av ordentligt magont. Kissade och la mig och sov igen. vid 04.30 gick vattnet! Det bara forsade det har kommit flera liter! Säkert 1 liter i sängen och 5 stora handdukar och 3 små helt genomblöta!  och har fortsatt rinna fram tills för någon timma sedan. Värkar har börjat komma och håller i ca 1 minut, var 8:e minut. De gör jävla ont, redan! Men emellan värkarna känns det som himmelriket, som om att det är luuuungt 

Jag ska hoppa i badet här och vi ska in på kontroll klockan 10 till sjukhuset. Vi får se hur det hela fortlöper men chansen är väl skaplig att det blir bebis mot kvällen, i natt eller i morgon. 

Tror inte att det blir någon mer uppdatering nu innan bebis kommer, det börjar bli intensivt... 

Kram på er alla, från världens lyckligaste tjej! 

WOHO!!!! Härligt! Jag håller tummar och tår för att det går fort för dig!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-24 08:47:56 följande:
    Skit att det avtog för dig!! I know the feeling... Man blir ju så besviken... Japp mina värkar har avtagit, känns inget vidare jag vågar inte lita på kroppen. Imorn är det bf men tror inte att något händer - varken idag el imorn!

Man känner sig så lurad när det bara försvinner så där! Sambon blev helt till sig och var redo att åka till sjukan. Han är så söt!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Imorgon vid den här tiden vet jag om jag blir igångsatt tidigare eller ej. Börjar bli nervös men jag har iaf skrivit ihop en hel del stödpunkter för att jag inte ska tappa bort mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Sha - Imorgon 10.30 har jag tid där.

Mami2013 - Idag är det rätt hyfsat, än så länge. Har inte ansträngt mig något alls förutom att hämta dottern på dagis. Jag har gått ut i matlagningsstrejk här hemma... Låter säkert larvigt men just matlagningen är en av de saker som påverkar det onda väldigt mycket. Älskar ju att laga mat och det suger när jag inte ens klarar av det. Dottern får mycket matlådor vi har i frysen så hon får iaf i sig vettig mat. Känner mig mer och mer utmattad och folk i min närhet säger att jag ser helt färdig ut.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Just ja. Min handläggare på försäkringskassan stressar mig! Idag ringde mig hon för fjärde gången. Sist hon ringde sa hon att jag inte får glömma att ändra från sjukskrivning till föräldrapenning när barnet är fött. Det visste jag iofs men det var väl bra att hon påminde om det. Idag frågade hon om barnet hade kommit, vilket jag sa att det inte har gjort. Då frågade hon när det har tänkt att komma. Ja, det undrar jag oxå. Sen frågade hon om jag skulle gå på tjänsteledighet/ta föräldrapenning ist fram till att barnet är fött. Svarade att jag hade pratat med en annan tjej på f-kassan i måndags och att min sjukskrivning är godkänd till 3:e nov och att jag tänker vara sjukskriven fram till att barnet är fött (om det kommer innan 3:e nov) eller till 3:e nov. Är det bara mig de ringer till?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-24 20:30:07 följande:
    Usch vad jobbigt att dom stressar dig så :( hur ska du kunna veta exakt när bebis kommer!? mig har dom ringt en gång och min handläggare var väldigt hjälpsam och trevlig! Sa inte så mkt utan presenterade sig mest och sa att det var hon som har hand om mitt ärende... Skönt att du känner någorlunda idag! :) ska tänka på dig imorn!

Hon har inte varit trevlig någon av gångerna hon har ringt. Min kollega har samma handläggare och hon upplever henne oxå som otrevlig och tjatig. Trist för det är sånna individer som ger f-kassan dåligt rykte som jag i övrigt är mycket nöjd med!

Hur har det gått för dig? Inga känningar idag?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anansie skrev 2013-10-25 03:38:17 följande:
    Jaha då började vattnet rinna. Har ju sagt att det bara kan börja så för mej Till och med under natten torsdag till fredag, precis som med dottern. Inga värkar än, lite mensont bara, men snart gör det väl ont av bara helvete. Fan, varför gjorde vi detta igen?

Ska in på kontroll om inte värkarna börjat innan vid 11.00.

Härligt att det börjar hända något! Hoppas att värkarna kommer igång snart!

Själv ligger jag och är lite orolig. Inte varit så mkt aktivitet i magen det senaste dygnet... Känns drygt att åka in och bli hemskickad hela tiden. Dessutom ska jag ju till spec mvc om några timmar och då känns det extra onödigt. Har en sån där Angelsound så hjärtat på bebis slår iaf men man blir ändå orolig.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Ja men det blev ju 40 minuters sömn innan det var dags att göra iordning dottern för dagis iaf. Inatt har jag roat mig med att beställa lite parfym, mascara, deo och lite sånt. Kuuuul. Nu ska jag försöka sova en timme innan det är dags att äta frukost och göra mig klar för spec mvc. Hoppas att ni andra har sovit gott!

Anansie, hur går det för dig?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Besöket hos spec mvc var allt annat än bra. Redan när läkaren kom in i rummet kände jag de negativa vibbarna. Hon förlöjligade mig ett antal gånger och både jag och sambon upplevde att hon helst hade velat klappa mig på huvudet och sagt "lilla stumpan, livet är hårt". Tydligen så är inte bebis alls så stor (hon låg precis under den övre kurvan på TUL 1/10) och man kan ju faktiskt äta värktabletter efter förlossningen fick jag höra. Fick en ny tid om en vecka och citodon utskrivet.

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?