• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Carniwhore skrev 2013-10-18 08:12:05 följande:
    Är också på samma datum idag som sonen kom på. 11 dagar innan bf. Känns lite snopet på ett sätt då man ställt in sig liiite på att bebisen kunde komma tidigare :) Jag har inte heller några direkta känningar men det hade jag iof inte med sonen heller. Skönt att gå sova ut imorgon :) Jag lyckas inte sova längre än 6 nu för tiden. Och att somna på dagen är omöjligt. Nåja :)

Ja man har ju automatiskt lite räknat med detta datum känns det som. Man lurar sej själv. Men men, den kommer ju nån gång :)

Nää jag vaknar oxå tidigt alltid men hoppas på att kunna sova iallafall till 7.30 imon. Och att slippa gå upp direkt är ju väldigt skönt. Bara ligga och slappa i sängen halva morgonen... Mmm! ;)
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-10-18 11:04:23 följande:
    Woho... Idag blir det lite socialt liv som inte innefattar småbarn! Fika med en kollega och sedan ska sambon och jag ut och äta plankstek ikväll. Har varit sugen på det ett tag och vi får passa på nu innan.

Låter som en bra dag :) Vi ska oxå ha barnfri kväll, dock blir det mat hemma men ack lika trevligt Det gäller att passa på.

Jag ska nog ta mej ner till stan med dottern. Är så sjukt rastlös.
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-18 12:44:15 följande:
    Uuh Anansie, här är en till som är rastlös! Vad kan man hitta på egentligen när man inte orkar så mkt? Kom du ner till stan?
    Japp ner kom jag... Sen hämtade mamma oss för jag var inte lika sugen på att gå hem i uppförsbacke med vagn.
    Nu funderar jag på att springa ett varv i slingan, haha.. Skämt o sido Glad
    Dottern ska till mamma om nån timme och sova över och jag har laddat med gulaschsoppa, godis & julmust till kvällen Flört
    Blobba skrev 2013-10-18 14:39:05 följande:
    Rastlös är ordet!
    Idag tog jag mig till öppnaförskolan med sonen på fm.
    Nu övar han matte på Ipaden. Jag sitter bredvid och försöker att inte somna. Måste sysselsätta mig för att distrahera mig från att bara vänta på förlossningen. Samtidigt är jag så otroligt trött, spelar ingen roll om jag sovit bra eller inte.
    Vet inte vad fredagskvällen innehåller. Mat hemma eller bjuda in oss till mina föräldrar?
    Jag tycker givetvis att ni ska bjuda in er på middag. Gratis färdiglagad mat är ju det bästa som finns när man är trött Flört
    Var på öppna förskolan med dottern i onsdags.. Fick lite panikkänsla & tänkte bara inte vattnet går nu. Hade ju vart jäkligt typiskt. Haha.
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-18 21:13:19 följande:
    Anansie det är nog mer skrock ;) men TÄNK OM... :)

Haha ja tänk om. Hade ju passat fint här nu när dottern ändå sover hos mormor ;)
  • anansie
    Treanpåg skrev 2013-10-18 21:27:13 följande:
    Hej på er! I morse kl 07:08 kom vår tredje son! En lagom snabb förlossning som gick superbra! Äntligen kom han ut! Kikar in en annan dag:)

Åh så härligt att höra. Grattis!!
  • anansie
    Blobba skrev 2013-10-19 07:48:20 följande:
    Amandaa: det låter som slemproppen :)

Själv har jag haft värkar hela natten och nyss, 07:30, gick vattnet! Tjoho, för fullmåne. Nu lite frukost mellan värkarna sen upp till förlossning för att konstatera vattenavgång. Precis som om man inte märker skillnaden på att kissa på sig!

Kram på er!

Heja heja, kul att fullmånen gjorde sitt för nån av oss Lycka till!
  • anansie
    eija76 skrev 2013-10-19 08:20:58 följande:
    Heja oss som ska in o föda idag! Vet inte vilken tid jag får komma in men vet att det kommer bli en lååång natt. Äntligen femton dagar efter beräknad födsel och nästan två månader av onda sammandragningar o värk. Äntligen!
    Åh lycka till ! Äntligen ! Snart är bebis i din famn Glad
  • anansie
    Blobba skrev 2013-10-19 13:01:52 följande:
    Det blev en tjej! Halv nio kom vi in, 10:14 kom hon ut. 3215g och 50cm. Berättar mer när vi landat.

Tack för alla lyckönskningar och lycka till eija76!

Tjoho vilken snabb liten tjej Stort GRATTIS!!! Njut i massor!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?