Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Tesstessan vad härligt, snart har du bebis i din famn Skrattande hur kommer det sig att man skriver in sig så "långt" innan dagen för snittet?

Anns haha det låter inte så smidigt med alla handdukar och sopsäckar i taxin Tungan ute  men man gör ju vad man måste! vad sa taxichauffören?
  • Mami2013

Åh det låter gott! Passa på att mysa ordentligt nu då och samla dina krafter, jag håller tummarna för att det startar av sig själv snart! Om inte annat så vill dom väl sätta igång fl om den inte startat inom 48 timmar?

• Mami2013

Okej TessTessan då förstår jag :) vi såg också en pung men ingen snopp på UL i vecka 31 (tror det var 31).... De kan ju aldrig vara 100 säkra på könet, men i vårt fall så tror jag starkt att det stämmer. Hela känslan skriker pojke :) men som sagt, man vet ju aldrig. Vissa säger att det kan ju va en bit av navelsträngen som visar sig också!

Anns, haha då kunde han gott ha fostervatten på sätet :-P rätt åt honom när han var dryg!!

• Mami2013

Är det nån mer än jag som tycker att det är jobbigt när folk håller på och frågar om det inte är dags att föda snart?
    Jag är trött som det är, låt mig va.... fast jag vet att dom inte menar något illa, dew är ju bara nyfikna och glada för min skull men gaaaahhhh....

• Mami2013
    LinnElin, det kanske tar ett par dagar innan du får svar om tid...men segt om du behöver vänta över helgen iofs! Hoppas att du får svar snart! Äh inte behöver du känna dig jobbig, det är klart att du vill veta för du har ju ont. Jag tycker du ska ringa!
  • Mami2013

åh nämen vilken sötnos!! vad kul sara b 79 att du ville lägga upp bild Skrattande vad skönt att förlossningen gick så fort och att allt står bra till med er!!

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-11 09:48:34 följande:

Förmodligen får jag hem ett brev (stenåldern) och då tar det någon extra dag. De har ju mitt nr så jag hade hoppats på att de skulle ringa mig som de gjorde när jag skulle på TUL. Det är ju samma ställe man går till. Jaja, ringde min bm och lämnade ett meddelande så jag hoppas på att hon vet hur de brukar göra. Ska spela lite dum när hon ringer.
    Haha ja det tycker jag att du ska göra, spela lite dum alltså! så förhoppningsvis kan bm ge dig svar, jag håller tummarna och hoppas att du får en tid snart så du slipper gå och ha ont hela tiden!! Hur går det för dig att ta hand om dottern när du har så ont? det måste vara skönt att hon kan vara på dagis under dagtid så att du kan vila!?
    Min gamla klasskompis, som hade bf den 28/10, fick sin lille son igår. Fasen så orättvist haha! Tycker allt att våra får komma snart!
  • Mami2013

Anansie, TACK :) det är verkligen sjukt jobbigt nu när folk frågar! Och på dagis säger dom ALLTID nåt, varje dag. "Åh nu tar magen i när du böjer dig", "du kämpar på!?", "Du ska väl ha när som helst"... Och igår var jag på drop in-fika på dagis (jättemysigt i vanliga fall), det kom frågor från alla håll... Och en mamma började tjöta om hur jobbigt det måste vara för de gravida som har krämpor genom hela graviditeten (typ som jag har haft) och jag satt bara där och blev mer och mer irriterad.... Haha! Hormoner och svajigt humör!? Näädå :-P

• Mami2013

Ebba 27 juli, uppdatera gärna om hur det går :) jättespännande, hoppas att det kommer igång nu då!

• Mami2013

Vi har renoverat vårt ena badrum så idag ÄNTLIGEN har vi invigt vårt badkar :) ungarna badar för fullt just nu och snart är det min tur att lägga mig i ett avslappnande bad :)) som jag har längtat!

Trevlig fredagskväll på er allihop!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?