• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullabay - Usch det låter inge vidare du. Kan det komma såhär långt efter ? Trodde man fick det ganska snabbt efter isåfall ?
    Hoppas du mår bättre snart. 
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-15 10:58:04 följande:
    Haha vad kul Anansie :) ffa att du och din bästa vän fått så nära varandra! Jag har lite samma grej med en kompis, hennes första och min första skiljer det en månad på och våra tvåor skiljer det också en månad på! Härligt att ha nån i att vara lite mammaledig ihop med ibland!
    Haha ja det är lite lustigt.. Speciellt eftersom inget av våra barn vart direkt planerade. Tydligen vill universum att vi ska ha barn samtidigt. Förra gången fick hon pojke & jag flicka... kändes helt rätt med en av varje. Nu fick de en pojke till så hade vart konstigt om vi inte får en flicka denna gången, haha.
  • anansie

ÅÅÅHH OST & ÖLKORV ! Fy fan, det riktigt vattnas i munnen. Det ska mannen få åka och köpa direkt bebisen är ute. Sen ska jag ta igen 9 månader. Till frukost, lunch & middag Flört

• anansie
    Treanpåg skrev 2013-10-15 11:18:51 följande:
    Jag måste rådfråga er!

Har senaste dagarna haft oerhört mycket flytningar, vattniga, rinner mest hela tiden.

Men nu blev jag rädd att det är vatten?! Att jag inte tänkt på det? Kan det vara farligt? Ska jag ringa nånstans?

Tack på förhand!   

Ring förlossningen och hör med dom. Det hade jag gjort iallafall
  • anansie

Sajood - Åh så drygt, men du verkar hålla humöret uppe I vilket fall så är det ju på gång och snart är din lilla bebis här. Hoppas du kan vila och samla lite kraft nu idag. Lycka till

• anansie
    pepparsalt skrev 2013-10-15 17:53:07 följande:
    Igår den 14 oktober kl. 17.57 såg vår Milian dagsljuset för första gången, 10 dagar innan BF. 3695 g och 49 cm. Det var en jobbig förlossning, men som tur var väldigt snabb! Tre timmar efter att vi kommit in så låg han där på bröstet Vi mår alla fint, och försöker fortfarande smälta det faktum att han är hos oss, och att han är verklig :) Jättegrattis till alla er som fått era underverk! Och till er andra jättestort lycka till, snart är era pärlor också här :) Kram!

Åh njuuuuuut! Och GRATTIS såklart. Hoppas ni alla mår bra.
  • anansie

Jag har typ haft mensvärk nu de senaste timmarna. Eftersom jag aldrig känner nåt annars så blir jag direkt nojjig att nåt är på gång. Haha. Jag ser liksom inte fram emot att ha ont... inte alls faktiskt, haha. Vad har jag gett mej in på, lärde jag mej ingenting förra gången ? Lite så känns det.

• anansie
    Blobba skrev 2013-10-15 19:30:21 följande:
    Har haft några småvärkar med 4min mellanrum. Hoppas, hoppas, hoppas...

Spännande, hoppas det sätter igång :)
  • anansie
    SmultronSöt skrev 2013-10-16 07:38:09 följande:
    Tja Glad Jag har också haft mycket förvärkar/sammandragningar för ett par dagar sedan, kunde knappt gå och hade kalasont i magen. Men sedan 2 dagar är det kolugnt och jag har te.x. sovit som en stock, det har jag inte gjort på väldigt länge. Vaknar bara en gång för att gå upp och kissa och somnar om igen omedelbums när huvudet nuddar kudden igen... 6 dagar till BF idag Solig även om tiden tickar sakta så är det ju teoretiskt omöjligt att bebisen blir kvar där inne allt för länge till. Jag försöker passa på att göra det bästa av dagarna och riktigt njuta av min sista egentid. Idag ska jag torka golv och dona lite allmänt, laga lite mat att fylla frysen med tills efter BF.

Det är snart dags för oss Flört kram! 
    Åh det är bara att njuta av sömnen. Säkert lugnet före stormen :)
  • anansie
    SmultronSöt skrev 2013-10-16 08:01:31 följande:
    Ja det kanske är det, men det gör inget om den bor kvar i magen en liten stund till. Det är sä lätt att vagga bäsen där den ligger Drömmer Den är liksom ständigt nöjd Skrattande Det bästa med att få sova ordentligt är ju faktiskt att få vakna förhållandevis utvilad, så man orkar greja lite på dagen! 

När har du BF? Några känningar? Skriver i så många trådar så jag känner att jag tappar kollen på alla totalt! Tungan ute
    Den 26:e är det dags.. Fast dumt nog hoppas jag på fredag (18) för dottern kom 8 dagar tidigt.. haha. Man lurar sej själv väldigt. Tvivlar dock på att den skulle komma tidigare.
    Inga känningar alls.. hade jag inte med dottern heller. Mår precis som vanligt, lite tröttare bara.
    Igår hade jag dock lite mensvärk.. så det bör väl kanske räknas som känning ? Fick lite småpanik & tänkte att nu kanske det ska dra igång... haha. Jag ser inte fram emot förlossningen bör väl tilläggas Flört 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?