Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Haha ja men det är klart lullabay, har man det jobbigt i graviditeten så blir det ju lätt torka på sexfronten ett tag! Inte konstigt att man längtar. Det gör jag med ;) men det dröjer ju ett tag till för min del tyvärr... Hur
    Mår lilla Isabella? Och storebror? Funkar det bra? :)

• Mami2013

Välkommen lindaaas :) vad spännande det låter att ha tvillingar! Förstår då att denna graviditeten måste kännas lättare. Min pojk föddes i v 34 så när jag väntade min flicka kände jag precis som du, att man gått över tiden. Då blev det sex tunga veckor kvar att vänta :)

Ooh Snultan ser fram emot att höra mer!! Låter extremt mysigt att få gosa med bebis nu! Jag vill också!!

Gaaah galet trött idag och så är jag hemma med mina två raringar som börjar bli friska. Skönt det iaf :)

• Mami2013

LinnElin, min bm är jättebra, kommer med bra förklaringar om man undrar nåt osv. Men det kanske bara är så hon är din bm, som person liksom. Men ja det är klart att man vill ju kunna prata.... Och få respons på det man säger!

3småprinsar, vad det låter skönt med en nu jacka :) jag får inte på mig nån höstjacka så jag får gå och frysa tills bebis kommer :-P
    Vad härligt att bröderna är så goa mot Filip. Man vet ju aldrig riktigt hur det blir, men har dom syskon sen innan så känns det som att det kanske är lättare. För då är dom ju redan vana att dela på uppmärksamheten. Hur känns det att vara fyrabarnsmamma då? :)

• Mami2013
    3småprinsar skrev 2013-10-04 11:11:12 följande:

Du får ta din mans jacka:) men snart kommer bebisen ju!! Det känns häftigt med fyra barn! Jag känner mig så stolt när vi kommer med alla:) många tror inte att de är våra då vi båda är så unga för att ha många barn. Det är mycket att göra när de större kommer hem. Läxor, träningar och mycket matlagning osv. Struktur är väl ledordet:) men jag kan absolut tänka mig en till om de rätta förutsättningar finns. Det är väl därför jag är lärare antar jag, älskar barn! Nu blir det dock skönt att fokusera på Filip och mysa tiden då man är hemma. Att Kunna fixa i hemmet, följa med barnen till skolan och hälsa på, träna igen osv.
    tror du att bebisen är på g? Du är hemma från jobb nu väl?
    haha det är bara det att min sambo är bra mycket större än mig, jag är 150 cm och han är 186 Tungan ute så hans jacka blir som ett tält på mig!
    Ja det du säger om att folk inte tror att alla barn är era kan jag faktiskt relatera till. Det är många som frågat mig om det också, om mina tre har samma pappa eftersom vi också är såpass unga. Det är nästan som att vissa är imponerade över att barnen har samma föräldrar...
    ja jag är ju sjukskriven så jag bara går hemma och väntar. Idag har jag städat och druckit hallonbladste i förhoppning om att det ska sätta igång haha.. men han kommer väl när han är redo antar jag!
    Din minste (av de stora) ska han vara hemma med dig och filip eller kommer du ha honom på fsk?
  • Mami2013

Vi har också 15 Tim/vecka! Och jag kommer lämna mina dom timmarna, dels pga det som Anansie skriver, de kommer klättra på väggarna haha :) och sen så tycker jag att även detta barnet ska få lite egen tid!

• Mami2013

Ni med barn sen innan, kommer ni att ha barnen hemma första veckan eller de tio dagar som pappan är hemma i början?

Vi tänker ha våra småtroll hemma ibörjan, men vet inte om de ska vara hemma velande två första veckorna eller ej. Lite intressant att höra hit ni andra tänker :)
    Och hur har ni gjort som redan fått era bebisar?

• Mami2013

** det ska stå HELA de två första veckorna el ej.... Inte velande... Jäkla telefon :-P

• Mami2013

Jag tänker som dig Ss85, mina älskar också sin förskola... Men när lillasyster föddes så var storebror hemma alla dagarna tills pappa började jobba igen! Jättemysigt!

• Mami2013
    Therese S skrev 2013-10-04 19:07:57 följande:
    En liten tös blev det , snittet va planerat igår , men pga av andra akuta snitt , så fick jag vänta en dag extra ! Men det gick så bra så , så i morse kom min tredje flicka , 3035 gr och 50 cm lång ! Berättar mer sen :)
    åh stort grattis till lilltjejen!! ska bli intressant att läsa hur det hela gick. Hoppas ni mår bra allihopa nu Skrattande
  • Mami2013
    3småprinsar skrev 2013-10-04 19:33:05 följande:

Vi har låtit våra barn gå på fritids/ dagis. Inga kompisar hemma heller, så mycket baciller nu.. Sedan har minsta velat vara hemma då han vet att vi var det. Men vi har sagt att vi ska på återbesök mm till SÖS så att vi inte kommer vara hemma så mycket... Vi kände verkligen att vi vill ha dessa två veckor i lugn och ro för att lära känna Filip. Vi har legat några dagar i sängen med godis och film. Haft Filip på våra bröst, och bara legat där:) 4 åringen har vi hämtat vid 15 tiden. När han har kommit hem har vi lagt fokus på honom. Gäller att hitta en balans. På måndag flyttar vi , då ska 4 åringen vara med. Han och jag och bebisen kommer vara i huset och ta emot lådor. Spännande och se hur det går :)
    åh det låter ju supermysigt med godis, film och filip! spännande med flytt, då får ni fullt upp nu med annat än bara bebis  Skrattande Flyttar ni till hus eller lägenhet?

ne nu blir det soffan, tv & chips för min del. Har druckit hallonbladste och städat övervåningen idag i hopp om att lillekillen kanske kan tänka sig att komma ut. Och det är nog bara inbillning, men har haft mer sd under dan än jag haft den sista tiden. Man kan ju alltid hoppas iaf.... vill gärna bli av med den här Gravid nu!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?